مدیرعامل بانک صادرات از آمادگی کامل این بانک برای عرضه سهام در بورس خبر داد و پیش‌بینی کرد که سهام این بانک تا پایان خردادماه سال‌جاری در بورس عرضه شود.

حمید برهانی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه بانک صادرات برای واگذاری سهام در بورس از آمادگی کامل برخوردار است، گفت: کلیه امور مربوط به واگذاری سهام این بانک به بخش خصوصی و فرآیندهای مربوطه انجام شده است.

مدیرعامل بانک صادرات همچنین از انجام کارهای حسابرسی صورت‌های مالی بانک خبر داد و گفت: در شرف انجام آخرین اقدامات برای عرضه سهام هستیم، همچنین شروط تعیین شده توسط هیات پذیرش بورس را نیز انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه زمان دقیق عرضه سهام بانک هنوز مشخص نشده است، تصریح کرد: اما انتظار ما این است که سهام بانک در اردیبهشت یا خردادماه سال جاری در بورس عرضه شود.

برهانی با بیان اینکه به هر حال واگذاری سهام و زمان آن بستگی به فرآیند بورس دارد، افزود: در اولین مرحله ۵درصد سهام بانک در بورس عرضه خواهد شد.

وی وضعیت بازار سرمایه برای عرضه سهام را مناسب ارزیابی کرد و گفت: برخی از افراد برای خرید سهام بانک اعلام آمادگی کرده‌اند. مدیرعامل بانک صادرات ایران بازنگری در آیین‌نامه‌ها، تجدید ساختار و تطبیق شرایط بانک با ساختارهای بخش خصوصی را از برنامه‌های این بانک پس از عرضه سهام در بورس عنوان کرد. وی در مورد تحریم‌های بانک صادرات ایران نیز گفت: تمامی شعب خارج از کشور بانک در سال ۲۰۰۸ از رشد سودآوری مناسبی برخوردار بوده‌اند. برهانی میزان سودآوری شعب بانک‌های خارج از کشور را ۲۱۵میلیون دلار اعلام کرد.

وی همچنین در خصوص فروش املاک مازاد بانک‌ها نیز گفت: املاک مازاد بانک‌ها برای واگذاری در اختیار کمیته مربوطه قرار گرفته است، همچنین بخشی از این املاک واگذار شده است.

سهام پست‌بانک طى ماه‌هاى آتى در بورس عرضه مى‌شود

مراحل مقدماتى و اقدامات مورد نیاز براى واگذارى پست‌بانک ایران به بخش خصوصى انجام شده است و پنج درصد سهام این بانک جهت کشف قیمت طى ماه‌هاى آتى در بورس ارائه مى‌شود. به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود افضلى، رییس‌ هیات مدیره و مدیرعامل پست ‌بانک ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به اقدامات و تمهیدات صورت گرفته و نیز فرآیند سودآورى بانک و مبلغ قابل توجه سود مورد پیش‌بینى براى هر سهم بانک در سال‌جارى، انتظار مى‌رود واگذارى سهام پست‌بانک ایران با استقبال خوبى نسبت به سایر بانک‌هاى کشور صورت پذیرد.

مدیرعامل پست‌بانک ایران گفت: مدارک و مستندات مورد نیاز بورس ازجمله: برنامه کسب و کار، اقدامات به عمل آمده در خصوص بندهاى شروط گزارش حسابرسى و سایر موارد لازم نیز به بورس ارائه شده است.

افضلى افزود: تصویب و ارائه اساسنامه بانک در قالب سهامى عام که منوط به تعیین تکلیف وضعیت افزایش سرمایه بانک شده بود، با اخذ موافقت بانک مرکزى جمهورى اسلامى ایران مبنى بر پذیرش سهام بانک با سرمایه فعلى در بورس در حال تکمیل امضای اعضاى مجمع بانک بوده و به‌زودى پس از ثبت به بورس ارائه خواهد شد. رییس هیات مدیره پست‌بانک ایران اظهار داشت: بانک مرکزى جمهورى اسلامى ایران جهت افزایش سرمایه و پوشش حداقل لازم تعیین شده در این زمینه مهلت دو ساله به بانک داده است.