بیمه‌نامه‌های شخص ثالثی که در حال حاضر فروخته می‌شود شامل قانون تساوی دیه زن و مرد هستند و هزینه آن‌ها تفاوت چشمگیری با قبل نخواهد داشت.

سیاوش سعیدیان، معاون فنی بیمه ایران، در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه دستورالعمل‌های قانون جدید بیمه شخص ثالث در حال تدوین است و پس از ابلاغ قابلیت اجرا دارد، افزود: ‌بیمه‌نامه‌هایی که در حال حاضر فروخته می‌شود شامل قانون تساوی دیه زن و مرد هستند.

او در مورد هزینه این بیمه‌نامه‌ها و تفاوت نرخ آن با بیمه‌نامه‌های قبلی اظهار کرد: مبلغ آن تفاوت چشمگیری با قبل ندارد، اما هزینه‌های جدید براساس چارچوب قوانین جدید تدوین می‌شود. معاون فنی بیمه ایران در مورد زمان ابلاغ دستورالعمل‌ها و حق‌ بیمه‌ها گفت: این کار در بیمه مرکزی در حال پیگیری است و در مورد زمان دقیق آن اطلاعی ندارم، اما احتمالا تا پایان سال ابلاغ خواهد شد.

سعیدیان همچنین بیمه پوشش ارزش مضاعف سهام را یکی از طرح‌های جدید در حال تدوین بیمه ایران نام برد و توضیح داد: بر اساس این نوع بیمه کسانی که سهامدار بورس هستند اگر در شرایطی نیاز به نقدینگی داشتند دیگر مجبور به فروش سهام‌شان نبوده و به جای آن می‌توانند بیمه‌نامه‌ پوشش ارزش مضاعف سهام را از بیمه‌ ایران بگیرند.

وی تصریح کرد: سهامداران با ارائه این بیمه‌نامه به موسسات مالی و اعتباری می‌توانند اعتباری را که نیاز دارند دریافت کنند و دیگر سهام‌شان را نفروشند؛ این موضوع پایداری بورس در کشور را در پی دارد. سعیدیان درباره زمان ارائه این بیمه‌نامه گفت: این طرح جدید در حال طراحی است و احتمالا تا اوایل سال بعد اجرایی می‌شود.