مدیرعامل بانک ملی گفت: بانک‌های ما در گذشته به دلیل تحریم در سهام شرکت‌هایی که دچار بحران مالی شدید شده‌اند، سرمایه گذاری نکرده‌اند و از بابت بحران مالی دچار آسیب نشده‌ایم.

علی صدقی در گفت‌وگو با ایسنا همچنین درباره وصول مطالبات عنوان کرد: از تمام امکانات بانک برای وصول آنها استفاده شده و موفق بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: گروه‌ها و تیم‌های مختلفی را در مرکز بانک و شعبه‌های بانک فعال و همچنین ارتباط لازم را با سیستم‌های وکلای حقوقی برقرار کرده‌ایم و خوشبختانه اجماع لازمی‌ در سراسر بانک برای وصول مطالبات معوق فراهم شد و در این راستا بسیار موفق بوده‌ایم و اکثر شعبه‌های بانک ملی مطالبات معوق را به حداقل رسانده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشتر کسانی که تسهیلات دریافت کرده‌اند وصول کردند و تنها کسانی که تسهیلات کلان برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید دریافت کردند، مقداری با مشکل مواجه شدند، تصریح کرد:‌ این افراد به دلیل افزایش حجم سرمایه‌گذاری که داشتند مقداری در وصول مطالباتشان با مشکل مواجه شده‌اند که در تعامل با این افراد برای وصول مطالباتشان هستیم.

مدیرعامل بانک ملی به سیاست‌های کلی برنامه پنجم اشاره کرد و افزود: بانک ملی با توجه به اصول برنامه پنجم در بخش جذب منابع و اعطای تسهیلات در کنار تولید برنامه‌هایی را در دست طراحی و بررسی دارد.