پیش‌بینی طلای 1000دلاری تا هفته‌های آینده

گروه بازار‌پول- نرخ انواع سکه بهار آزادی با افزایش نرخ جهانی روبه افزایش نهاد.

روز گذشته در ادامه افزایش نرخ جهانی طلا، قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی با ۴هزار تومان رشد قیمت مواجه شد. سکه طرح قدیم ۳هزار تومان و نیم سکه و ربع سکه نیز هر یک ۲هزار تومان رشد قیمت داشتند.

نرخ هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۷دلار رشد دیگر در پایان معاملات هفتگی بازار نیویورک در سطح ۱۰/۹۲۷دلار بسته شد که نسبت به نرخ روز چهارشنبه تقریبا ۴۰ دلار افزایش را تجربه کرده است. در بازار ارز یورو ۲۳ تومان ارزان شد، در حالی که دلار ۲ تومان و پوند انگلیس ۱۷ تومان دیگر به نرخ خود افزودند. از سویی دلار استرالیا و دلار کانادا به ترتیب ۱۵ تومان و ۵ تومان افت قیمت داشتند.

نرخ برابری یورو به دلار با کاهش مواجه شد و به نرخ ۲۸۲۵/۱ کاهش یافت. افت بازارهای مالی در جهان و نگرانی بازارهای مالی جهان از طرح نجات ۸۰۰میلیارد دلاری کنگره آمریکا برای تزریق به اقتصاد و بانک‌ها، موج جدیدی از نگرانی را متوجه بازارهای مالی و ارزی کرده است. طلا مطمئن‌ترین جایگزین سهام زیان‌ده در دوره فعلی است. پیش‌بینی‌ها از رشد نرخ طلا تا ۱۰۰۰ دلار طی هفته‌های آینده حکایت دارد.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا بیشترین متقاضی خرید شمش‌های طلا در روزهای اخیر بوده‌اند. نرخ بهره دلار کماکان درصد ۲۵/۰ درصد است و بانک مرکزی آمریکا همچنان به خرید دیون مشغول است.