گروه بازار پول - قیمت اونس طلا در بازار جهانی روز گذشته نسبت به روز چهارشنبه گذشته ۳۲دلار افزایش یافت. به گزارش خبرنگار ما، دیروز قیمت اونس طلا در بازار جهانی در ساعت ۳۰/۱۳ دقیقه به وقت تهران به ۹۲۰دلار رسید که نسبت به قیمت ۸۸۸دلار روز چهارشنبه گذشته ۳۲دلار افزایش نشان می‌دهد.

کارشناسان اقتصادی تغییر پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصادی در سال جاری میلادی و احتمال تصویب بودجه بیش از ۸۰۰میلیارد دلاری دولت اوباما در مجلس نمایندگان آمریکا را که به تقویت دلار انجامید، در افزایش قیمت طلا موثر می‌دانند. دیروز برابری یورو به دلار ۲۸۵۴/۱ بود، در حالی که در روز چهارشنبه گذشته هر یورو در برابر ۳۲۷۲/۱دلار معامله می‌شد. نوسانات قیمت نفت از دوشنبه گذشته تا روز جمعه (دیروز) هم در تقویت دلار و افزایش قیمت طلا موثر بود.

دیروز قیمت نفت به ۶۰/۴۱دلار رسید در حالی که روز دوشنبه هفته گذشته قیمت نفت در محدوده ۳۵دلار نوسان داشت. دیروز پوند انگلیس تغییر چندانی در برابر دلار نداشت و هر پوند در برابر ۴۲۸۶/۱دلار معامله می‌شد. در بازار داخلی با وجود افزایش قیمت طلا در بازار جهانی قیمت انواع سکه به دلیل آنچه فعالان این بازار به عنوان عرضه بیش از اندازه از آن یاد می‌کردند، کاهش داشت. پنج‌شنبه گذشته قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید یک‌هزار تومان کاهش و سکه طرح قدیم ۳هزار تومان کاهش قیمت داشت. نیم سکه و ربع نیز به ترتیب یک‌هزار و ۵۰۰تومان کاهش داشتند. اما یک مثقال طلای ۱۷ عیار با ۳۵۰۰تومان افزایش و یک گرم طلای ۱۸عیار با ۸۰۱تومان افزایش مواجه بود.