گروه بازار پول - مدیر بازاریابی و امور مشتریان بانک ملت از سرمایه‌گذاری ۱۲میلیارد دلاری این بانک در بخش انرژی کشور طی سال‌های اخیر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، فاضل هاشمی‌زاده به اهمیت نفت و انرژی در حرکت سیستم بانکی اشاره کرد و گفت: با گذشت بیش از ۸۰ سال از عمر بانکداری کشور به یقین می‌توان توسعه سیستم بانکی را مدیون بخش انرژی دانست و بانک ملت به عنوان تنها بانکی که در سال‌های گذشته با سرمایه‌گذاری کلان در بخش نفت، گاز و پتروشیمی وارد شد، توانست بخشی از نیازهای این صنعت را مرتفع کند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۲میلیارد دلاری بانک ملت در بخش انرژی، گفت: سرمایه‌گذاری‌های کلان و تامین منابع مالی از جمله سرمایه ثابت و سرمایه در گردش احداث و توسعه پالایشگاه‌ها و مناطق اقتصادی عسلویه و ماهشهر همچنین اعطای انواع تسهیلات ارزی در قالب فاینانس و استفاده از حساب ذخیره ارزی برای حمایت و توسعه منابع انرژی کشور موجب شده است تا نام بانک ملت به عنوان «بانک انرژی» در کشور مطرح شود.

هاشمی‌زاده بر اهمیت صادرات و اولویت حمایت‌های بانکی از این بخش تاکید و تصریح کرد: بسیاری از صادرکنندگان نمونه از مشتریان بانک ملت هستند و زیر چتر حمایتی این بانک قرار دارند.