نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با وجود افزایش قیمت‌های جهانی، قیمت سکه در ایران پایین‌تر از نرخ‌های جهانی است، اما نشانه‌های خروج از رکود بازار پدیدار شده است.

محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با ایسنا ‌با اشاره به رسیدن قیمت جهانی هر اونس طلا به مرز ۹۰۰‌دلار گفت: قیمت جهانی طلا با افزایش ۵۰‌دلاری نسبت به هفته گذشته روبه‌رو بوده که دلیل آن کاهش ارزش نرخ ارزهای پوند و یورو است.

او اضافه کرد: در بازار داخلی با اینکه شاهد افزایش قیمت‌ها بوده‌ایم، اما با توجه به رکود طولانی بازار قیمت سکه و طلا هنوز زیر قیمت‌های جهانی است به طوری که هر گرم طلا ۶۰۰ تا ۷۰۰تومان و سکه بهار آزادی حدود ۱۰هزار تومان پایین‌تر از تطابق‌شان با نرخ جهانی معامله می‌شود.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به پایان ماه صفر نشانه‌های خروج از رکود در بازار پدیدار شده و احتمالا بازار طلا و جواهر از هفته‌ آینده رونق می‌گیرد، علاوه بر این اعلام خبر افزایش قیمت طلا باعث تحریک بازار و رونق آن می‌شود. قیمت هر یک بهار آزادی طرح قدیم در بازار داخلی ۲۱۶هزار تومان و طرح جدید ۲۰۲هزار تومان است. نیم بهار آزادی ۱۰۳هزار و ۵۰۰تومان و ربع سکه بهار آزادی ۵۳هزار و ۵۰۰تومان ارزش دارد. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم پایین‌تر از محاسبات جهانی ۲۰هزار و ۳۸۰تومان قیمت دارد.