گروه بازار پول- قرارداد بیمه حوادث ناشی از استفاده منازل از گاز شهری بین شرکت ملی گاز ایران و بیمه ایران منعقد گردید. به گزارش روابط عمومی بیمه ایران ظهر روز سه‌شنبه هشتم بهمن ماه ۸۷ طی قراردادی فی‌مابین دو شرکت با سقف تعهد ۱۰۰میلیون ریال حوادث مالی و تا ۱۰۰میلیون ریال غرامت جانی برای هرنفر در هر حادثه شامل غرامت فوت، نقص عضو و هزینه‌های پزشکی منعقد گردید. این قرارداد فعلا به صورت اختیاری می‌باشد که در صورت همگانی شدن حق بیمه‌ ماهانه آن به کمتر از نصف مبلغ حق بیمه اعلام شده کاهش می‌یابد.

مهندس رمضانی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در جلسه امضای موافقت نامه ضمن اظهار خرسندی از تلاش‌های طرفین قرارداد گفت: اجرای این قرارداد در راستای توسعه ایمن‌سازی فعالیت گازرسانی به منازل، مراکز شهری و روستایی می‌باشد. وی در تصریح دیدگاه‌های شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: شرکت ملی گاز چهارده میلیون مشترک در ۷۰۰۰شهر و تا پایان دهه فجر در هفت هزار روستان تحت پوشش خواهد داشت که محورهای اطلاع‌رسانی شامل فعالیت شرکت گاز، ‌ایمنی و کاهش سهل‌انگاری می‌باشد که این قرارداد بیمه‌ای در راستای دستیابی به محور دوم یعنی ایمنی است که در فاز دوم مذاکراتی درباب بیست‌هزار مصرف کننده صنعتی و بیش از هفتاد هزار واحد تجاری خواهیم داشت.

سهامیان مقدم مدیرعامل بیمه ایران در این جلسه با اعلام حق بیمه ماهانه ۲۵۰تومان برای هر ماه واحد مسکونی اعلام کرد در صورت همگانی شدن این قرارداد حق بیمه فوق به بیش از نصف مبلغ فوق کاهش خواهد یافت و شرکت گاز می‌تواند از مکانیزم دریافت حق بیمه در فیش گاز مصرفی خانواده‌ها بهره ببرد.

مدیرعامل بیمه ایران در ادامه از اطلاع‌رسانی گسترده شرکت ملی گاز در تامین امنیت منازل گازسوز، به عنوان یکی از عناصر بزرگ فعالیت این سازمان یاد کرد و افزود: انعقاد این قرارداد تلاش مجدانه‌ای در خدمت به مردم و تحقق نیات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برنامه پنجم توسعه و به ویژه فراگیر شدن بیمه بر مبنای دستور تحویل ریاست جمهوری می‌باشد. وی سپس یادآور شد: ویژگی دوم این فعالیت کمک به توسعه بیمه‌های خرد است که اقدام شرکت ملی گاز ایران را می‌توان تحقق طرح تحول صنعت بیمه و خدمت به نظام دانست.

سهامیان در زمینه گسترش این قرارداد اعلام کرد: اگرچه این تفاهمنامه با بیمه حوادث ناشی از گاز آغاز شده است، اما در فاز بعدی پوشش مسوولیت ساکنان منازل نسبت به محیط اطراف و مجاور به آن افزوده خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های این پوشش نامحدود بودن در تعداد نظرات هر واحد و مسوولیت حوزه سرایت به خارج از خانه می‌باشد که موجب مصونیت منازل و افراد مجاور حادثه خواهد شد. وی در ادامه با توجه به دریافت تندیس طلایی جهانی بیمه توسط بیمه ایران، در شرایط تحریم جهانی، از انتخاب بجای بیمه ایران توسط شرکت ملی گاز به عنوان بیمه‌گر قدردانی کرد و اظهار داشت: این قرارداد برای بیمه ایران جنبه تامینی دارد و نگاه ما به این قرارداد تجاری نخواهد بود. در پایان این جلسه آقای مهندس مخبری، عضو هیات مدیره و مدیر امور مالی شرکت ملی گاز ایران با توجه به حلقه مفقوده فی مابین تولید و توزیع گفت: مذاکرات اولیه از شش ماه پیش آغاز شد تا قراردادی تهیه شود که داخل منازل نیز از تامین لازم برخوردار گردند.

در این جلسه کارشناسان و مدیران دو حوزه به بررسی راه‌های تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای شرکت ملی گاز ایران و مسوولیت‌های این سازمان و پوشش‌های اموال و اشیاء پرداختند و مدیرعامل بیمه ایران قول اکچوئری حق بیمه را در فرآیند توسعه این توافقنامه بیمه‌ای اعلام کرد. در خاتمه مهندس رمضانی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و سهامیان‌مقدم، رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران این قرارداد را امضا کردند.