گروه بازار پول- مجموعه نمایندگان بیمه در سراسر کشور رتبه‌بندی می‌شوند.

به گزارش پیک بیمه مرکزی ایران، دکتر فرشباف ماهریان از رتبه‌بندی نمایندگان بیمه در سراسر کشور خبرداد و گفت: قسمت اعظم پرتفوی صنعت بیمه حاصل تلاش نمایندگان است و آنها توانسته‌اند هر ساله با همکاری شرکت‌های بیمه در تولید حق بیمه موفق باشند.

او با اشاره به اینکه هنوز از بخش بزرگی از ظرفیت‌های کشور استفاده نشده است، افزود: برای تحقق اهداف برنامه ۵ساله پنجم و دارا بودن بالاترین ضریب نفوذ در منطقه باید این ضریب ۳/۱درصدی حداقل ۲برابر و تولید حق بیمه فعلی ۵/۴برابر شود که امری بسیار مشکل و مستلزم تلاش بیشتر شبکه فروش به ویژه نمایندگان است.

وی ادامه داد: کلید کار ما کشف و گسترش بازارهاست و طبیعی است که شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی باید مقدمات و شرایط لازم را فراهم کنند تا این توفیق نصیب صنعت بیمه شود.

فرشباف تاکید کرد: به دنبال درجه‌بندی نمایندگان شرکت‌های بیمه هستیم تا ضمن حفظ نقش حاکمیتی بیمه مرکزی، نمایندگان نیز از نظر رعایت اخلاق حرفه‌ای در بازار و تولید حق بیمه رتبه‌بندی و رتبه آنها مکمل درجه‌بندی شرکت‌های بیمه مادر قرار گیرد.

یادآور می‌شود: نمایندگان شرکت‌های بیمه نقش موثری در توسعه بیمه دارند و شرکت‌های نمایندگی (نمایندگان حقوقی) با انجام عملیات صدور، بازدید و پرداخت خسارت نقش مضاعفی در کاهش هزینه‌های عملیات بیمه‌گری در صنعت بیمه کشورمان ایفا می‌کنند.