گروه بازار پول - نمایندگان شرکت‌های بیمه‌ای مکلف شده‌اند کد و نام نماینده و نام شرکت بیمه طرف قرارداد خود را در تابلو، سربرگ و آگهی خود درج کنند.

به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی ایران، شورای عالی بیمه با تصویب این موضوع در قالب آیین‌نامه تنظیم امور نمایندگی، اعلام کرده که نام شرکت بیمه باید با حروف درشت تر از نام و کد نماینده درج شود.

بر اساس این گزارش نمایندگان شرکت‌های بیمه‌ای مکلف شده اند اطلاعات لازم درباره بیمه‌نامه درخواست شده از جمله نرخ و شرایط، استثنائات، تعهدات بیمه گر و وظایف بیمه گر را با رعایت بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به متقاضیان بیمه اعلام نمایند.همچنین این نمایندگان برای تامین و تضمین حقوق و مطالبات بیمه‌گذاران ، بیمه شدگان ، سایر اشخاص ذی نفع و شرکت بیمه تضمین لازم را نزد شرکت بیمه طرف قرارداد تودیع می‌نمایند. بدیهی است که نوع، مدت و میزان تضمین مذکور در این ماده متناسب با حجم فعالیت هر نماینده حقیقی یا حقوقی و شکل حقوقی ثبت آن به تشخیص شرکت بیمه طرف قرارداد تعیین خواهد شد. نمایندگان شرکت‌های بیمه ای باید از رقابت مکارانه و ناسالم با سایر نمایندگان بیمه، دلالان (کارگزاران) رسمی بیمه و انجام تبلیغات سوء علیه آنها پرهیز نمایند.

نحوه حق بیمه دریافتی اعم از چک یا پرداخت الکترونیکی نیز به این صورت خواهد بود که این مبلغ حداکثر تا پایان وقت اداری روز دریافت و به حساب بانکی شرکت بیمه مربوطه واریز خواهد شد و در موارد استثنایی به صندوق شرکت تحویل داده می‌شود. کد و نام دلال (کارگزاران) رسمی بیمه در بیمه‌نامه‌هایی که بنا بر پیشنهادات صادر می شود، درج خواهد شد.

آیین‌نامه تنظیم امور نمایندگی، همچنین نمایندگان را موظف کرده است که امکانات سخت‌افزاری و نیروی انسانی

آموزش دیده برای برقراری ارتباط الکترونیکی با شرکت بیمه مربوط و بیمه مرکزی ایران را نیز تهیه نمایند.