گروه بنگاه‌ها- مدیرعامل بیمه کارآفرین با اشاره به اینکه عدم تمایل برخی شرکت‌های بیمه به ارائه خدمات بیمه‌ای به افراد بالای ۷۵ سال طبیعی است، گفت: ریسک فوت در این افراد زیاد بوده و سود مطلوبی را عاید بیمه‌ها نمی‌کند. به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس«توانا»، اصلاح آیین‌نامه بیمه‌های زندگی که حدود چند ماهی در شورای عالی بیمه در انتظار تصویب اعضا قرار داشت، نهایتا در آخرین جلسه این شورا مورد تصویب قرار گرفت و سقف سنی بیمه‌گذاران از ۷۵ سال در آن حذف شد.

بیمه مرکزی در سیاست‌گذاری‌های جدید خود با تصویب این آیین‌نامه به دنبال کم کردن فاصله موجود میان شرکت‌های بیمه و رقابتی‌تر شدن بازار در حوزه بیمه‌های زندگی است تا زمینه تامین آرامش و آسودگی خاطر آحاد مختلف جامعه را فراهم آورد.

مسوولان بیمه مرکزی معتقدند با حذف این سقف در آینده رضایت بیشتر بیمه‌گذاران به وجود خواهد آمد. اما در این میان هستند شرکت‌های بیمه‌ای که حذف این سقف را مغایر با منافع خود می‌دانند و آنچنان تمایل خاصی به ارائه خدمات به افراد سالمند ندارند؛ زیرا ریسک خطر و فوت در آنها زیاد بوده و سود مطلوبی را عاید آنها نمی‌کند.

مدیرعامل بیمه کارآفرین در این خصوص ضمن بیان این مطلب که هنوز آیین‌نامه به شرکت‌های بیمه ابلاغ نشده و از چندوچون مفاد آن بی‌اطلاع است، اظهار کرد: عدم تمایل شرکت‌های بیمه به ارائه خدمات بیمه‌ای به افراد بالای ۷۰ سال طبیعی است.

ضرابی با اشاره به اینکه هدف اصلی این آیین‌نامه خدمت به بیمه‌گذاران و نفوذ بیش از پیش صنعت بیمه در کشور است، افزود: با اصلاح این آیین‌نامه جذب مشتری در بیمه‌های زندگی افزایش خواهد یافت و شرکت‌های بیمه با آزادی عمل بیشتری به ارائه خدمات می‌پردازند، اما اگر اجباری در این مسیر نباشد به عقیده بنده آنانی که به دنبال سود بیشتر هستند توجه خاصی به این امر نمی‌کنند.

به گفته وی، در گذشته اگر شرکت‌های بیمه تمایل به ارائه خدمات خود به افراد بالای ۷۰ سال داشتند به استناد قوانین موجود قادر به انجام این اقدامات نبودند که در شرایط فعلی با ابلاغ این آیین‌نامه آنان با فراغت بیشتری تمام تلاش خود را در رضایت‌مندی بیمه‌گذاران خود انجام می‌دهند.

مدیر عامل بیمه کارآفرین در ادامه ضمن تاکید براینکه اگر در آیین‌نامه مذکور شرکت‌های بیمه مکلف به ارائه خدمات به افراد بالای ۷۰ سال باشند هیچ شرکتی حق ممانعت از اجرای آن را ندارد، گفت: البته بنده آیین‌نامه مذکور را مشاهده نکرده‌ام، اما شرکت بیمه کارآفرین با مشاهده خصوصیات بیمه‌گذاران خود خدمات بیمه‌ای خود را به مشتریان ارائه خواهد کرد.