گروه بنگاه‌ها- در حالی که سهام بانک انصار در سومین روز حضور در بورس تهران پس از بیش از ۱۵ میلیون معامله ۵/۳درصد بازدهی منفی به سهامدارانش داد و به صف فروش حدود ۱۰ میلیون سهمی فرو رفت، اما امروز بعد از تجربه ۴/۵ میلیون معامله، متعادل شد تا مدیر عامل این بانک خصوصی دلایل افت قیمت سهام این تازه وارد بورسی را تشریح کند. آیت ا... ابراهیمی در گفت‌وگو با بورس ۲۴ اعلام کرد: سهام بانک انصار سهمی سهامداری است نه برای سهام بازی و اعتقاد ما این است که به رغم گران تصور کردن عرضه اولیه سهام بانک انصار در میان مدت در قیمت‌های فعلی بسیار ارزنده است.

وی با بیان اینکه نظر ما عرضه اولیه سهام حداکثر در قیمت ۲۱۰ تومان بود، گفت: خود بازار سرمایه و فعالان آن با توجه به شرایط موجود و pe گروه بانکداری قیمت ۲۶۵ تومان تا ۲۷۵ تومان را به سهام انصار دادند، اما با این حال در روز عرضه اولیه تمام تلاش ما این بود که سهام بانک در قیمت‌های بالا عرضه نشود.

این مقام مسوول در بانک انصار در پاسخ به این سوال که چرا سهام این بانک خصوصی ۵۵ تومان بالاتر از قیمتی که مدنظر داشتید عرضه شد، گفت: هنگامی که فعالان بازار سرمایه با نظر کارشناسی خود اقدام به خرید سهم در قیمت ۲۶۵ تومان تا ۲۷۵ تومان می‌کنند، مگر می‌توان از خرید آنها جلوگیری کرد و حتی شاید کسانی پیدا شوند که به این نتیجه رسیده باشند که سهام انصار بالاتر از قیمت ۳۰۰ تومان نیز برای خرید جذاب است.

ابراهیمی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا در شرایط کنونی از سهام انصار حمایت می‌کنید، گفت: تا متعادل شدن قیمت سهم قصد ورود جدی در معاملات سهم را نداریم، اما به محض اینکه نرخ سهام بانک در بازار متعادل شود، حمایت‌های همه جانبه ما از این نماد در بازار سرمایه آغاز خواهد شد.

وی به خریداران سهام بانک انصار در عرضه اولیه توصیه کرد: اگر به سهامداری در بانک انصار فکر می‌کنند، سهام این شرکت را همچنان نگه داشته، چراکه بانک انصار در میان مدت سود مناسب را نصیب سهامداران می‌کند. افزون بر این، با توجه به پیش‌بینی بودجه سال جاری این شرکت به طور قطع در ۹ ماهه با تعدیل سود مواجه خواهد بود، از این رو توصیه می‌شود فعالان بازار سرمایه و سهامداران نسبت به این سهم با طمانینه رفتار کنند تا به عایدی مناسبی دست یابند.