گروه بنگاه‌ها - مدیرعامل بیمه سینا با اعلام دیدگاه جدید مدیریت در ارائه عملکرد شفاف شرکت گفت: بیمه سینا با تدوین برنامه ۳ و۵ساله به عنوان برنامه‌های میان مدت و بلند مدت درصدد توسعه بیمه‌های خرد، به کارگیری بیش از پیشIT، آموزش نیروهای متخصص و برون سپاری حجم بیشترعملیات بیمه‌ای به شبکه فروش است. فریدون صفرخانلو درجمع اصحاب رسانه که درضیافت شامی به میزبانی روابط عمومی بیمه سینا حضور داشتند، افزود: ارائه محصولات جدید به ویژه طرح جدیدی برای بیمه‌های بازنشستگی ازبرنامه‌های بیمه سینا است که به زودی اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل بیمه سینا گفت: این شرکت در چهارماهه اول امسال با تولید ۶۰۰میلیارد ریال حق بیمه درمقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۴۵درصدی برخوردار بوده است.

فریدون صفرخانلو پیش‌بینی کرد که تولید حق بیمه سینا طبق برنامه تدوین شده، تا پایان سال ۹۰ به ۲هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

وی ادامه داد: این شرکت با تدوین برنامه سه و پنج ساله به عنوان برنامه‌های میان مدت و بلند مدت درصدد توسعه بیمه‌های خرد، به کارگیری بیش از پیش فناوری اطلاعات، آموزش نیروهای متخصص و برون سپاری حجم بیشترعملیات بیمه‌ای به شبکه فروش است.

صفرخانلو افزود: ارائه محصولات جدید به ویژه طرح جدیدی برای بیمه‌های بازنشستگی ازبرنامه‌های بیمه سینا است که به زودی اجرایی خواهد شد.

به گفته وی، حق بیمه تولیدی بیمه سینا در سال مالی ۸۹ نیز مبلغ یک‌هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال بود که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۴۶ درصدی برخوردار بوده است که از متوسط رشد ۲۸درصدی بازار بیمه کشوربیشتراست.

وی با بیان این نکته که سرمایه شرکت بیمه سینا هم اینک ۴۰۰ میلیارد ریال است و برنامه افزایش سرمایه جزو برنامه سهامداران است، ادامه داد: این درحالی است که میزان ذخایرفنی شرکت به یک هزار میلیارد ریال رسیده است.

صفرخانلو با بیان این نکته که ضریب خسارت در بیمه سینا ۶۰درصد است، اظهارداشت: بیمه سینا دارای ۸۰ شعبه و ۱۵۶ نمایندگی دراقصی نقاط کشور است که درنظر دارد تعداد نمایندگی‌ها را حداقل به دو برابر افزایش دهد.

مدیرعامل بیمه سینا همچنین ازفراهم کردن مقدمات لازم برای ورود به بازار سهام خبرداد و گفت: با مهیا شدن شرایط و همکاری بیش از پیش صاحبان سهام فعلی امیدوارم بتوانیم با ورود به بورس اوراق بهادار به یکی از پنج شرکت برتر بیمه‌ای کشور نائل شویم. وی درباره جایگاه بیمه سینا در صنعت بیمه کشور گفت: این شرکت از بدو تاسیس، فعالیتش را در تمامی رشته‌های بیمه‌ای آغاز کرده و با بهره‌گیری از مدیران و کارکنان مجرب و متخصص در صنعت بیمه کشور پرتفوی مطلوبی را کسب کرده است.