شرکت آتیه‌سازان حافظ در زمینه بیمه تکمیل درمان مجوز قانونی ندارد

گروه بازار پول - در پاسخ به استعلام بیمه مرکزی ایران، معاونت حقوقی ریاست جمهوری بر اختیارات قانونی بیمه مرکزی در صدور مجوز برای بیمه‌های تجاری تاکید و اقدام سازمان‌ها و صندوق‌های عضو نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی، برای تاسیس و فعالیت شرکت‌های بیمه تجاری (مکمل درمان) را فاقد مجوز قانونی اعلام کرد. به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی ایران پیش از این استعلام، شرکت آتیه‌سازان حافظ به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان بیمه خدمات درمانی بدون مجوز بیمه مرکزی درصدد فعالیت در زمینه بیمه تجاری (مکمل درمان) بر آمده بود.

سید احمد موسوی، معاون حقوقی و امور مجلس ریاست جمهوری در پاسخ به استعلام رییس کل بیمه مرکزی ایران در خصوص شرکت آتیه‌سازان حافظ که تصویبنامه هیات وزیران را مبنای فعالیت در زمینه بیمه مکمل درمان قرار داده بود، اعلام کرد:

تصویبنامه‌های هیات وزیران در مقام تغییر قوانین نیست و دلالتی بر عدم ضرورت اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت در زمینه بیمه‌های تجاری از بیمه مرکزی ندارد.

معاون حقوقی و امور مجلس ریاست جمهوری افزود «بدون تردید، بیمه‌های تکمیلی در زمره بیمه‌های تجاری قرار می‌گیرد» و یادآور شد که هیچ یک از مقررات قانون بیمه همگانی خدمات درمانی کشور با اصلاحات بعدی آن و قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی دلالتی بر نسخ مواد ۳۸ و ۶۶ قانون بیمه مرکزی ایران و بیمه‌گری و اختیارات قانونی بیمه مرکزی در صدور مجوز برای بیمه‌های تجاری ندارد.

به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی ایران بر اساس مفاد ماده ۳۸ قانون تاسیس بیمه مرکزی و بیمه‌گری برای انجام عملیات بیمه (بیمه‌های تجاری) در تمام رشته‌ها یا رشته‌ای معین باید قبلا از بیمه مرکزی ایران پروانه تحصیل گردد و عرضه بیمه جز به وسیله اشخاصی که در ماده ۶۶ قانون تاسیس بیمه مرکزی اعلام شده، ممنوع است.