پالایشگاه‌های نفت کشور تحت پوشش بیمه‌های داخلی قرار گرفت

گروه بازار پول، لیلا اکبرپور ـ برای نخستین بار در کشور تعداد ۹ پالایشگاه نفت با راهبری بیمه ایران، تحت پوشش بیمه‌های داخلی قرار گرفت. سید محمد آسوده، مدیرعامل بیمه ایران ضمن بیان مطلب فوق گفت: ۹ پالایشگاه به ارزشی بالغ بر ۱۱میلیارد دلار با راهبری بیمه ایران و مشارکت شرکت‌های بیمه آسیا،‌ البرز، دانا، کارآفرین و پارسیان تحت پوشش قرار گرفتند.وی تاکید کرد: این قرارداد برای نخستین بار و به مدت یک سال از تاریخ ۲۰ مرداد امسال منعقد شده است.

مدیرعامل بیمه ایران یادآور شد: شروع فعالیت‌های مربوط به اخذ نرخ و شرایط جهت پوشش بیمه پالایشگاه‌ها از اواسط سال ۷۹ آغاز شد و در پی کارشناسی تیم‌هایی متشکل از شرکت‌های بیمه داخلی و موسسه‌های بروکری و مذاکرات و مکاتبات متعدد انجام شد، آسوده متذکر شد: در این قرارداد به منظور اخذ گزینه‌های مختلف پیشنهادی از بیمه‌گران اتکایی با توجه به شرایط مختلف، سعی شد تا بیمه‌گذار با بررسی نرخ و تطبیق شرایط پیشنهادی و منطبق‌ بر شرایط داخلی خود بتواند گزینه‌ها را انتخاب کند و بیمه‌نامه صادر شود.

مدیرعامل بیمه ایران با بیان اینکه ارزش کل پالایشگاه‌های فوق، معادل ۱۱میلیارد و ۵۰میلیون دلار است، گفت: تاسیسات پالایشگاه‌های نفت در کشورمان برای نخستین بار است که تحت پوشش بیمه‌های داخلی و با راهبری بیمه ایران قرار گرفته است.