ایرنا: مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: تاکنون ۲۲۲ هزار تن گندم از کشاورزان هشت استان کشور خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد رشد نشان می‌دهد. علی قنبری با اشاره به اینکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ هزار تن گندم بیشتر خریداری شده، افزود: طی مدت مشابه سال گذشته، حدود ۱۷۵ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده بود.

به گفته وی، در حال حاضر گندم استان‌های ایلام، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، هرمزگان، کرمان و کرمانشاه در حال خریداری است. وی با بیان اینکه مطالبات گندمکاران از محل فروش گندم به مراکز خرید به‌صورت روزانه محاسبه و پرداخت می‌شود، اظهار کرد: قیمت خرید تضمینی برای گندم معمولی ۱۱۵۵تومان و برای گندم دروم ۱۱۸۸ تومان مصوب شده است.

وی بهای پرداختی گندم خریداری شده را حدود ۲ هزار و ۶۴۳ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: بهای پرداختی برای گندم‌های خریداری شده در مدت مشابه سال گذشته ۱۸۵۱ میلیارد ریال بوده که امسال حدود۳۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

قنبری ادامه داد: از ابتدای شروع فصل خرید تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته، خرید گندم در استان‌های خوزستان ۵۸ هزار تن، هرمزگان ۴۵۰۰ تن، سیستان و بلوچستان هزار تن، کرمان ۱۳ هزار تن و ایلام ۳ هزار تن رشد و در بوشهر ۲۴ هزار تن کاهش نشان می‌دهد.

وی تعداد مراکز خرید تضمینی گندم در هشت استان یادشده را ۱۷۵ مرکز اعلام کرد و گفت: گندمکاران محصول خود را در قالب بیش از ۲۷ هزار محموله به مراکز خرید تحویل داده‌اند که این گندم‌ها پس از تحویل در مراکز استاندارد ذخیره شده است.