توسعه بخش خصوصی و توجه به نقش اتاق بازرگانی در سرنوشت این بخش، موجب مشارکت هر چه بیشتر فعالان اقتصادی در انتخابات شده است. در این راستا سهیلا جلودارزاده، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت از ثبت نام ۵۰ بانوی بازرگان به منظور شرکت در انتخابات اتاق بازرگانی خبر داد که این خود بیانگر استقبال بانوان از حضور در چنین پارلمان تاثیرگذار دارد.

یکی از چالش‌های اخیر انتخابات اتاق بازرگانی، مکان برگزاری این انتخابات است. محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی به‌عنوان گزینه‌ای برای انتخابات اتاق بازرگانی، با چالش‌های بسیاری همراه بود. هرچند منتقدان، اتاق بازرگانی ایران را مکانی مناسب برای برگزاری انتخابات می‌دانستند، اما آخرین شایعات، حاکی از تغییر مکان برگزاری انتخابات به «مصلای تهران» است.

با فراخوان اخیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران و تعیین مهلت ثبت‌نام قطعی نامزدهایی که به صورت اینترنتی ثبت‌نام کرده بودند، چهار نفر از فعالان اقتصادی با مراجعه حضوری به اتاق تهران نامزدی خود در انتخابات اسفند ماه جاری را قطعی کردند. به این ترتیب، فهرست نامزدهای این دوره از انتخابات که تا پیش از این ۲۵۰ نفر بود، با ۲۵۴ داوطلب بسته شد.