یکی از نام‌های شناخته‌شده‌ای که در لیست ثبت‌نام‌کننده‌ها به چشم نمی‌خورد، محمد نهاوندیان است. نهاوندیان که در دوره هفتم رئیس اتاق بازرگانی ایران بود با روی کار آمدن دولت یازدهم از پارلمان بخش خصوصی کوچ کرد و راهی دولت شد. در انتخابات پیش‌روی اتاق بازرگانی دیگر او کاندیدا نشده است. احمد پورفلاح، رئیس فعلی کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران نیز از جمله افرادی است که نام او را در لیست کاندیدای هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی نخواهیم دید. البته عدم حضور پورفلاح در لیست کاندیداها نه تنها هم‌قطاران و هم‌گروه‌های وی را متاثر کرد بلکه سایر فعالان اقتصادی که در طیف‌های انتخاباتی دیگر حضور دارند از این موضوع ناخشنود هستند.

شجاع‌الدین بازرگانی و علی انصاریان نیز در این دوره اتاق حضور نخواهند داشت. دو عضوی که کمترین حضور را هم در جلسات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی داشتند. البته بازرگانی اکنون معاون پارلمانی وزارت نفت است و به نظر می‌رسد ترجیح می‌دهد به جای بخش خصوصی در حوزه دولتی فعال باشد. اما انصاریان همچنان از فعالان بخش خصوصی محسوب می‌شود.

ظهور وب سایت‌های جدید در دنیای مجازی با محوریت انتخابات بازرگانی، خود مهر تاییدی است بر داغ بودن بازار انتخابات. با گسترش شیوه‌های تبلیغاتی در عصر تکنولوژی، به نظر می‌رسد پرونده تبلیغات سنتی در این دوره از انتخابات بسته شود. چراکه وب‌سایت‌ها از یکسو و گروه‌های مختلف وایبر و تلگرام و سایر اپلیکیشن‌های موبایلی از سوی دیگر می‌تواند به انتشار افکار و ایده‌های مختلف انتخاباتی بپردازد و دیگر نیازی به تراکت و پوستر نیست. هر طیف می‌تواند با صرف کمترین هزینه و زمان، دیدگاه گروه خود را در این فضا منتشر کرده و از آن به عنوان تریبونی برای تبلیغات استفاده کند.