شاتا: رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تمرکز بیشتر در بخش خدمات را از برنامه‌های راهبردی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برشمرد. سیدجواد تقوی در نشست مجمع عمومی عادی سالانه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان که به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد، گفت: تلاش می‌کنیم به این بخش بیشتر پرداخته شود و در بخش تعرفه‌های انرژی و حمل‌ونقل و مخابرات نیز ورود کردیم. تقوی یادآور شد: برای بخش مخابرات و فروش سیم‌کارت، مقرر شد هم همراه اول و هم ایرانسل اضافه دریافتی‌ها به مردم را عودت دهند و در بخش خدمات پس از فروش نیز تلاش می‌کنیم بنگاه‌ها برای خدمات قبل از فروش، فروش و پس از فروش برنامه داشته باشند.

وی همچنین با تشریح اهم برنامه‌های راهبردی این سازمان در سال گذشته افزود: حمایت از تولید و صادرات و رعایت حقوق مصرف‌کننده، قیمت‌گذاری کالا، نظارت و بازرسی، اطلاع‌رسانی و پرداختن به حوزه ساختار سازمانی و مسائل آموزشی و پژوهشی ازجمله برنامه‌های این سازمان است. وی افزود: در بخش حمایت از تولید تکنیک‌های کاهش قیمت تمام‌شده تولیدات داخلی و بررسی و شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی مد نظر بوده و به‌این منظور از نرم‌افزارهای مختلف مانند سامانه اعلام موجودی استفاده کردیم؛ چرا که موجودی شبکه انعکاسی از شرایط واقعی بازار و روند قیمت‌ها را می‌داد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دو مقوله قیمت‌گذاری و تعیین ضوابط قیمت گفت: قیمت‌گذاری در سازمان در چارچوب قانون برنامه است و شامل کالاهای اساسی، انحصاری و خدمات عمومی است که در بحث کالاهای انحصاری دستورالعمل قیمت به شورای رقابت واگذار شده و باید این دستورالعمل را به سازمان حمایت ابلاغ کند که متاسفانه در حال حاضر این شورا به قیمت‌گذاری ورود کرده است . وی همچنین از اصلاح و تایید ساختار جدید سازمان پس از ادغام دو وزارتخانه، در معاونت برنامه‌ریزی ریاست‌جمهوری خبر داد.