ساماندهی حمل ونقل کالا  در 100روز اول

ایلنا - رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران و رییس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: دولت در برنامه ۱۰۰ روزه‌اش، حمل‌و‌نقل کالاهای صادراتی را سامان دهد. اسداله عسگراولادی اظهار کرد: مهم‌ترین معضلی که فعالان عرصه تجارت خارجی با آن دست به گریبان هستند و دولت باید در برنامه ۱۰۰ روزه‌اش مدنظر قرار دهد، بحث حمل و نقل کالاهای صادراتی و وارداتی است. عسگراولادی به کشتی‌هایی که در بنادر بلاتکلیف مانده‌اند، اشاره کرد و گفت: همچنان مقادیری کالا بر روی آب موجود است که باید هرچه زودتر تخلیه شوند.

وی افزود: ضمن اینکه نرخ ارز نیز باید طی این مدت ثبات پیدا کند، اما در حال حاضر شاهد کاهش روز به روز نرخ ارز هستیم که این موضوع مشکل ساز شده است.

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه قیمت تمام‌شده کالاهای صادراتی با بازارهای جهانی انطباق ندارد، عنوان کرد: کالاهای ما رقابت‌پذیر نیستند و این موضوع بر تجارت ما تاثیر منفی داشته است.

وی با ابراز نگرانی از کاهش صادرات کالا طی ۴ ماهه ابتدای سال جاری افزود: هر چند به پیش‌بینی‌های برنامه پنجم دست یافتیم، اما روند صعودی صادرات متوقف شده و صادرات رو به سقوط است که امیدواریم دولت در برنامه ۱۰۰ روزه خود، اقدامی جدی در این ارتباط داشته باشد.