گروه بازرگانی- همایش بررسی فرصت‌های تجاری ایران با کشورهای آمریکای لاتین بهمن‌ماه سال‌جاری در تهران برگزار می‌شود. به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، این همایش به منظور شناخت فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری ایران با اروگوئه، کوبا، برزیل، ونزوئلا و مکزیک برگزار خواهد شد. عبدالحمید اسدیان، مدیر کل بازرگانی اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران در این باره افزود: با توجه به ضرورت انجام پاره‌ای هماهنگی‌ها در خصوص برگزاری سمینار آمریکای لاتین در تهران، مذاکراتی با سفرای ۵کشور آمریکای لاتین کوبا، ونزوئلا، مکزیک، برزیل و اروگوئه به‌طور جداگانه برگزار شد تا راهکاری مناسب برای برپایی این همایش صورت بگیرد.

وی افزود: سفیر برزیل در تهران اظهار داشت که هم‌اکنون بسیاری از کالاهای ایرانی در برزیل شناخته شده نیست و فرصت‌های تجاری ایران به خوبی برای تجار برزیلی قابل درک نیست.

سفیر اروگوئه در تهران نیز به بیان پاره‌‌ای از مشکلات در خصوص واردات میوه به خصوص پرتقال به ایران اشاره کرد و گفت: باید در این زمینه هماهنگی به عمل آید تا این مشکل برطرف شود. همچنین کاردار مکزیک در تهران بر لزوم افزایش همکاری‌های تجاری بین ایران و مکزیک به منظور مثبت نمودن تراز تجاری ایران با مکزیک تاکید کرد.