رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا از واردات میوه به کشور انتقاد کرد و گفت: «برای کشوری مانند ایران ننگ است که میوه کشاورزان بپوسد و بعد ما از خارج میوه وارد کنیم». رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: روسیه سالانه ۲۰۰میلیون دلار مرکبات از آفریقا وارد می‌کند، چرا این میزان میوه توسط ایران و از مناطق حاشیه دریای خزر به این کشور صادر نمی‌شود؟

به گزارش «ایرنا» سردار نقدی در نشست مشترک با مجمع صنوف و انجمن‌های اسلامی بازار تهران، از پدیده قاچاق به عنوان مخرب‌ترین ضربه به بازار اقتصاد کشور نام برد و گفت: با حمایت از تولیدات داخلی می‌توان مانع از هرگونه واردات بی‌رویه کالاهای کم کیفیت به داخل کشور شد.

نقدی در ادامه افزود: جامعه بازار می‌تواند با حمایت از تولیدکننده داخلی و خودداری از تبلیغ وعرضه کالاهای خارجی زمینه مصرف کالای ساخت داخل را فراهم کند.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه اقتصاد ملی با کالاهای قاچاق خارجی مورد هجوم قرار گرفته است، اظهار داشت: صنوف مختلف با برپایی نشست‌های مشترک می‌توانند نسبت به پاک کردن بازار از اجناس خارجی کمک کنند.

وی معتقد است: برخی مسائل در خصوص کیفیت کالاهای ساخت داخل بزرگنمایی می‌شود که این روند نتیجه‌ای جز تخریب جایگاه محصولات داخلی نزد مصرف‌کننده ندارد.

سردار نقدی، وابستگی کشور به نفت، وجود برخی فسادها در نظام اداری و ضعیف بودن فرهنگ کار و فعالیت را از جمله مسائل کشور برشمرد.

نقدی سپس به اختصاص میلیاردها تومان وام وتسهیلات بانکی دولت به متقاضیان اشتغال برای اجرای طرح‌های زودبازده اشاره کرد وگفت: اگر از تولید کسانی که با استفاده از این وام‌ها در بازار به اشتغال می‌پردازند، استقبال نشود‌، آنها پس از مدت کوتاهی علاوه بر بدهکاری‌، بیکار می‌شوند.

وی با تاکید براینکه بازاریان بهترین کسانی هستند که می‌توانند با قاچاق مبارزه کنند‌، گفت : پدیده قاچاق به سلامت جامه ضربه وارد می‌کند.

سردار نقدی درخصوص برخی اظهارنظرها درخصوص تحریم ایران، گفت : نفع تحریم به مراتب بیشتر از ضرر آن است.

رییس ستاد مبارزه باقاچاق کالا و ارز افزود: خطر تحریم نیست، بلکه خطر تبدیل شدن به بازار مصرف کالاهای خارجی است.

سردارنقدی در پایان افزود: اگر جمهوری اسلامی ایران در حوزه انرژی هسته‌ای تحریم شود، بدون تردید در پنج سال آینده به ساخت و طراحی نیروگاه هسته‌ای موفق می‌شود و تا سال ۱۳۹۵نیز می‌تواند فناوری ساخت نیروگاه ‌هسته‌ای را صادر کند.