گروه بازرگانی- کمیسیون اروپا در آخرین گزارش خود اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا طی سه ماه نخست سال ۲۰۰۷ با پنج‌درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۷/۴‌میلیارد یورو رسید.

به گزارش یورواستات، مبادلات تجاری دو کشور در مدت مشابه سال قبل ۹/۴‌میلیارد یورو اعلام شده بود که بدین ترتیب این رقم در سال ۲۰۰۷ با ۵‌درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده است. براساس این گزارش کاهش قابل توجه صادرات اتحادیه اروپا به ایران در سه ماه نخست سال ۲۰۰۷ یکی از مولفه‌های آماری قابل توجه درمورد مبادلات دو کشور است.

در حالی که صادرات این اتحادیه به ایران در ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۰۶، ‌۸/۱‌میلیارد یورو اعلام شده بود درماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۰۷، ۶/۱‌میلیارد یورو کالا توسط این اتحادیه به ایران صادر شد.

بدین ترتیب صادرات اتحادیه اروپا به ایران در سه ماه نخست سال ۲۰۰۷ با کاهش ۵درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.

این در حالی است که واردات اتحادیه اروپا از ایران در این مدت کاهش محسوس نداشته است. واردات این اتحادیه از ایران در سه ماه نخست سال ۲۰۰۷ با کاهش ۳/۰‌درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱/۳‌میلیارد یورو رسید.

تراز تجاری ایران با اتحادیه اروپا در سه ماه نخست سال ۲۰۰۷ به میزان ۵/۱‌میلیارد یورو به نفع ایران بوده است.