می‌توانستیم قیمت گوسفند را کنترل کنیم!

گروه بازرگانی - با توجه به نزدیک شدن به عید سعید قربان و بازگشت حجاج، تقاضا برای گوسفند زنده در بازار بیشتر شده به طوری که طی سه روز گذشته قیمت گوشت گوسفند زنده با افزایش یک هزار تومانی در هر کیلوگرم به ۷ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است. رییس اتحادیه دامداران کشور در این‌باره می‌گوید: افزایش قیمت گوسفند زنده سریال تکراری هر ساله است که با نزدیک شدن به عید قربان تکرار می‌شود، اما برنامه‌ریزی کنترل قیمت باید حداقل از ۶ ماه قبل آغاز می‌شد. سعید سلطانی گفت: وزارت بازرگانی مسوول تنظیم بازار است و در این زمینه هیچ‌گونه کمکی از ما نمی‌گیرند و نظرات اتحادیه را در این مسائل دخالت نمی‌دهند. سلطانی با بیان اینکه در صورتی که دولت از ما حمایت کند طوری بازار گوشت را کنترل می‌کنیم که در طول سال حداکثر ۱۰ درصد نوسان قیمت داشته باشد، اضافه کرد: تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت در کشور تا ۶۰ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند، در حالی که با واردات، اشتغال این تعداد افراد از دست می‌رود.

وی در پاسخ به اینکه قیمت گوشت گوسفند زنده تا چه اندازه افزایش خواهد یافت، گفت: به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نیست زیرا کنترل آن نه امروز بلکه از ۶ ماه پیش باید برنامه‌ریزی می‌شد.

رییس اتحادیه دامداران کشور تصریح کرد: قیمت گوسفند زنده دو سه روز پیش برای هر کیلوگرم ۶ هزار و ۲۰۰ تا ۶هزار و ۵۰۰ تومان بود.