وزیر بازرگانی می‌گوید: تا به حال از سوی مجلس نامه‌ای مبنی‌بر کاهش روابط تجاری با انگلیس دریافت نکرده‌ایم؛ اما رابطه ما به صورت مستقیم با انگلیس محدود است. مهدی غضنفری در حاشیه نشست هیات دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: از آنجایی که سیستم بانکی انگلیس از گذشته فعال بوده، وقتی که کالایی از آمریکای لاتین وارد کشورمان می‌شود، عملیات بانکی آن در انگلیس انجام می‌شود؛ اما عملا کالای انگلیسی نیست.

وزیر بازرگانی همچنین در خصوص موضوع انتقال وزارتخانه‌ها به خارج از تهران گفت: قرار شد سازمان‌هایی که می‌توانند در بیرون از تهران کار خود را انجام دهند، شناسایی و معرفی شوند.

به گزارش «فارس» غضنفری افزود: کارهای ستادی وزارت بازرگانی که در سطح ملی است در داخل تهران انجام می‌شود؛ اما در ارتباط با دستگاه‌های وابسته به ویژه کشتیرانی باید برنامه‌ریزی کنیم تا به استان‌های جنوبی بروند.

وی همچنین با بیان اینکه در وزارت بازرگانی برنامه خوبی داریم تا کار خرید گندم را به بخش خصوصی واگذار کنیم، خاطرنشان کرد: در چارچوب قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به دنبال این هستیم که یارانه نان را بعد از رعایت برخی ملاحظات و در زمان خاص خودش هدفمند کنیم.