تهیه لیست سه نسخه‌ای قیمت لوازم خانگی الزامی می‌شود

شرکت‌های وارد‌کننده و واحدهای تولیدی لوازم خانگی در سال جدید ملزم به تهیه و ارائه لیست سه نسخه‌ای قیمت لوازم خانگی خواهند شد. محمد طحان پور، رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی در گفت‌وگو با «موج» با اعلام این مطلب اظهار داشت: شرکت‌های واردکننده لوازم خانگی و تولید‌کنندگان باید در سال جدید لیست سه نسخه‌ای از قیمت‌ها را تهیه کنند؛ به نحوی که در این لیست باید قیمت واردات یا تولید کالا‌، نرخ عرضه کالا در عمده‌فروشی‌ها و خرده‌فروشی‌ها مشخص باشد.

وی گفت: لیست سه نسخه‌ای قیمت‌ها، پس از تهیه از سوی شرکت‌های وارداتی و تولیدی باید در اختیار عمده‌فروشان،‌ خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان قرار گیرد تا در نرخ عرضه لوازم خانگی خللی ایجاد نشود.

طحان پور با اشاره به ضرورت حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان افزود: در سال جاری طرح نصب برچسب قیمت از سوی واحدهای تولیدی و شرکت‌های واردکننده لوازم خانگی الزامی خواهد شد تا اجحافی در حق مصرف‌کنندگان صورت نگیرد.

وی در خصوص وضعیت قیمت لوازم خانگی در سال جدید اذعان داشت: قیمت لوازم خانگی در سال ۸۹ نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نخواهد داشت.

رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی ادامه داد: در سال گذشته نیز قیمت لوازم خانگی رشد چندانی نداشت و صرفا شاهد افزایش قیمت‌های پنهان و نامشهود بودیم. این فعال صنفی با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات پس از فروش از سوی شرکت‌های واردکننده لوازم خانگی و همچنین واحدهای تولیدی خاطرنشان کرد: در سال جاری به شرکت‌هایی که در قبال عرضه کالا، خدمات پس از فروش مناسب ارائه نمی‌دهند به طور قطع اجازه عرضه کالا در بازار را نخواهیم داد.