سرپرست مرکز امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: معافیت مالیاتی و عوارض از جمله عواملی است که موجب جذب گردشگر و سرمایه‌گذار در مناطق آزاد می‌شود و اگر بخواهیم مناطق ویژه اقتصادی را به لحاظ قانون مالیات و عوارض با مناطق آزاد یکسان کنیم دیگر هیچ وجه تفاوتی میان این مناطق وجود نخواهد داشت. به گزارش روابط عمومی مرکز امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حمیدرضا بختیاری و مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز در این دیدار پیشنهاد کرد؛ قانون معافیت مالیاتی برای مناطق ویژه اقتصادی و حذف مالیات بر ارزش افزوده برای تولید در این مناطق لحاظ شود.

وی افزود: در حال حاضر مناطق آزاد ما از معافیت مالیاتی برخوردارند در حالی که این قانون و معافیت مالیاتی برای مناطق ویژه اقتصادی اعمال نمی‌شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز ادامه داد: متاسفانه وزارت امور اقتصادی و دارایی تعبیر خاصی از قانون مالیات بر ارزش افزوده دارد که این امر به نفع تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در مناطق ویژه اقتصادی نیست.

بختیاری اظهار کرد: در شرایط فعلی و با استنباط وزارت امور اقتصادی و دارایی فقط تولیدات ما در مناطق ویژه اقتصادی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند و اگر تولیدکنندگان خواستار ورود محصولات خود به سرزمین اصلی شوند باید مالیات بر ارزش افزوده را بپردازند که این امر به زیان تولیدکنندگان در مناطق ویژه اقتصادی است. مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز همچنین خواستار حذف عوارض گمرکی صادرات محصولات تولید شده در مناطق ویژه اقتصادی به سرزمین اصلی شد و تصریح کرد: در شرایط فعلی تولیدکنندگان ما ناچار به پرداخت عوارض گمرکی هستند که اجرای این طرح منجر به بروز نارضایتی در میان تولیدکنندگان شده است.