رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه اعلام کرد: با حذف زودهنگام گله‌های مولد در برخی واحدهای تولیدی به دلیل گران بودن مواد اولیه و پایین بودن قیمت‌ جوجه در اسفندماه، پیش‌بینی تولید ۸۰میلیون قطعه جوجه در فروردین ماه به حدود ۷۲میلیون قطعه کاهش می‌یابد. غلامعلی فارغی، در گفت‌و‌گو با ایسنا، قیمت هر قطعه جوجه را ۴۰۰تومان عنوان و اظهار کرد: جوجه در اسفندماه حدود ۳۰۰ تومان خریداری شد در حالی‌که قیمت تمام شده تولید آن ۳۶۰ تومان بود.

وی با بیان این که با زور نمی‌توان اقتصاد بازار را کنترل کرد، تصریح کرد: بالا بودن قیمت گوشت مرغ از مبلغ عنوان شده در طرح ساماندهی( هزار و ۸۵۰ تومان) نشانگر ناموفق بودن این طرح است و شب عید به‌رغم ذخیره‌سازی و واردات بالا بازار متعادل نشد.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک روزه با انتقاد از اینکه سیاست موجود باید مبتنی بر حمایت از تولید داخلی باشد، گفت: برای واردات گوشت مرغ قبل از عید جهت کنترل بازار برنامه‌ریزی شد اما به دلیل عدم تامین به موقع و همچنین نادرست بودن سیستم تنظیم و توزیع کنترل مناسبی در بازار نشد.

فارغی با بیان اینکه تولید جوجه به اندازه کافی است و نیازی به واردات گوشت مرغ نیست، افزود: روش مواجه با موضوع نادرست بوده و در صورت حمایت از تولید داخلی وضعیت این گونه نخواهد بود.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک روزه قیمت مطلوب هر کیلو مرغ را دو هزار و ۵۰۰‌تومان دانست و اظهار کرد: قیمت جهانی ذرت و سویا نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۷۰درصد و قیمت مکمل‌های تغذیه‌ای دو برابر شده است که با احتساب افزایش قیمت نهاده‌ها قیمت واقعی هر کیلومرغ بیش از دو هزار و ۶۰۰ تومان خواهد شد.