هیات بازرگانی و تجاری استان کرمانشاه مرکب از ۲۵ نفر از بازرگانان، صاحبان صنایع و شرکت‌های خدمات فنی مهندسی استان کرمانشاه که به کشور تاجیکستان سفر کرده بودند، بعد از یک هفته به کرمانشاه بازگشتند. داریوش پناهی، معاون توسعه خارجی سازمان بازرگانی استان کرمانشاه، هدف از این سفر را توسعه مبادلات تجاری و خدمات فنی مهندسی، آشنایی با وضعیت اقتصادی و بازرگانی کشور تاجیکستان، بررسی زمینه‌های توسعه فعالیت‌های اقتصادی و معرفی ظرفیت و توان اقتصادی، بازرگانی و گردشگری و فنی مهندسی استان کرمانشاه برشمرد.

پناهی گفت: در این سفر جلسه‌ای در اتاق بازرگانی تاجیکستان با مدیران کل وزارت صنایع، اقتصاد، کشاورزی، شهرداری و جمعی از بازرگانان این کشور داشتیم و تفاهمنامه‌ای بین اتاق بازرگانی کرمانشاه و اتاق بازرگانی تاجیکستان در هفت بند امضا شد.

وی نشست با بازرگانان ایرانی مقیم تاجیکستان و اعضا شورای بازرگانان ایران در محل سفارت، ملاقات با معاون وزارت صنایع و انرژی تاجیکستان و مدیران کل آن وزارت در محل وزارت صنایع، برگزاری جلسه با بازرگانان در محل سفارت، بازدید از کارخانه‌های تراکتورسازی، کارخانه روغن مایع خوراکی، لوله سازی، صابون‌سازی و کارخانه سیمان تاجیکستان و شرکت در مراسم افتتاح یک نمایشگاه بین‌المللی در شهر دوشنبه که بامدیریت یک شرکت ایرانی برپا شده بود را از دیگر برنامه‌های این سفر برشمرد.