اصناف کشور از نظر اقتصادی بسیار قوی هستند و معتقدیم همواره همراه انقلاب و مردم بوده‌اند و هیچ‌گاه ما از اصناف تخطی در حرکت‌های مردمی ندیده‌ایم.

به گزارش (ایسنا)، مسعود میرکاظمی در حاشیه‌ جلسه‌ هیات دولت درباره برپایی نمایشگاه‌ و مراکز عرضه مستقیم کالا خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته اصناف کشور در این زمینه همکاری‌های بسیاری با ما داشتند و این مساله از طرح ضیافت آغاز شد. شاید برخی از آن ابتدا انتقاد می‌کردند که چرا این روند را پی‌گیری می‌کنند؛ ولی این مساله به طور کامل با سیاست‌های اصل ۴۴ منطبق است.

وی با تاکید بر اینکه این گروه اقتصادی نباید کنار بروند اظهار کرد: اتحادیه‌ها و اصناف باید در اقتصاد کشور حضور داشته باشند و نقش اساسی خود را ایفا کنند و تا امروز نیز این کار خود را به خوبی انجام داده‌اند.

میرکاظمی خاطر نشان کرد: پاییز امسال اصناف با تشکیل ۱۳هزار غرفه ۲۱۳ نمایشگاه در سراسر کشور برگزار کردند که در مقایسه با سال‌های گذشته بی‌سابقه است.

میرکاظمی تصریح کرد: برای پایان سال نیز اصناف برنامه‌ریزی کردند تا در بیش از ۲۵۰ شهر نمایشگاه‌ برگزار کنند و براساس آماری که ما در اختیار داریم، تعداد غرفه‌های این نمایشگاه به بیش از ۱۷‌هزار غرفه در زمینه‌های مختلف خواهد رسید.

میرکاظمی درباره‌ گرانی‌های اخیر اظهار کرد: ما برای گرانی‌ها باید به دنبال ریشه‌های آن برویم. در چرخه‌ تولید تا عرضه‌ گوشت و تخم‌مرغ، تفکیک‌ کاری صورت گرفته بود که وزارت جهاد کشاورزی محور اصلی آن است و ما به آنها کمک می‌کنیم و مابقی کالاها را وزارت بازرگانی پیگیری‌ می‌کند.