دارند  صنعت چای را نابود می‌کنند

رییس هیات‌مدیره سندیکای کارخانجات چای شمال کشور از دپو شدن ۲۸‌هزار تن چای در انبارهای کشور خبر داد و گفت: اضافه شدن حدود ۴۰‌هزار تن چای انبار شده در سال جاری بحران صنعت چای داخلی را دو چندان کرده است.

رییس هیات‌مدیره سندیکای کارخانجات چای شمال کشور از خریداری برگ سبز چای چایکاران خبر داد و گفت: این کار در جهت مقابله با سیاست‌های وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و بازرگانی که در صدد نابودی صنعت چای هستند، انجام می‌شود.

رحمت سمیعی در گفت‌وگو با «ایلنا» افزود: عدم حمایت از چای ایرانی باعث گرفتاری ۵۵‌هزار خانوار چایکار شده و ورشکستگی ۵۰ کارخانه چای را به همراه داشته است.

وی با بیان این‌که از تعداد ۱۵۶ کارخانه چای حدود ۵۰ کارخانه با سرمایه یک میلیارد تومان به ورشکستگی مطلق دچار شده‌اند، گفت: وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و بازرگانی با سیاست‌های اشتباه خود عملا به نوعی حامی چای وارداتی شده‌اند؛ به گونه‌ای که نابودی صنعت چای کشور را نشانه رفته‌اند.

به گفته وی، اگر مصوبات هیات دولت اجرایی می‌شد، چای داخلی در سبد خانوارهای ایرانی قرار می‌گرفت.

این در حالی است که امیر مظفر نوری، عضو هیات‌مدیره سندیکای کارخانجات شمال کشور علت اصلی خریداری برگ سبز چای از سوی کارخانجات چای را جلوگیری از امحای آن توسط وزارت جهاد کشاورزی ذکر کرد.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی به دنبال خریداری برگ سبز چای از طریق سازمان تعاون روستایی و امحای این محصول بود.

به گفته نوری، کارخانجات چای شمال برای جلوگیری از این روند و مبارزه با مافیای چای اقدام به خریداری برگ سبز چای به‌رغم ضرردهی کارخانجات کرده‌اند.