گروه بازرگانی- پرونده واردات برنج‌های آلوده اگر چه طی ماه‌های گذشته به فراموشی سپرده شد، اما با اظهارات اخیر رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به نظر می‌رسد بار دیگر گشوده شود. حسینعلی شهریاری با تاکید بر اینکه بررسی آلودگی برنج‌های وارداتی در دستور کار کمیسیون بهداشت مجلس قرار دارد، گفته است: فشار لابی‌های پشت پرده سبب تکذیب این موضوع شده است. کمیسیون بهداشت مجلس چند ماه پیش آلودگی ۸ نوع برنج وارداتی به فلزهای سنگین را «محرز» ارزیابی کرد و خواستار عدم توزیع و عودت آن به کشورهای صادر‌کننده شده بود.

گزارش سازمان استاندارد و وزارتخانه‌های بهداشت و بازرگانی و کشاورزی نیز حاکی از این بود که در آزمایش‌ها از ۱۳ نمونه، ۱۱ نمونه آلوده به آرسنیک بیش از استاندارد شناخته شده و ۱۰ نمونه نیز آلوده به عنصر سرب بوده‌اند. پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای هم ۱۷ نمونه آزمایشی را آلوده به آرسنیک تشخیص داد. بر اساس این گزارش برنج‌های وارداتی عطرگلباز، دل مبارکه، کامونگی، سارال، کیمیا، جادوگر، ‌هاشمی ۱۱۲۱، عررمان و حاجی مرادی به فلزات سنگین آلوده بودند.

اکنون حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مجددا به موضوع آلودگی برنج‌های وارداتی اشاره کرده و با بیان اینکه «آزمایش برنج‌های وارداتی و سنجش وجود فلزات سنگین اجباری شده است»، می‌گوید: متاسفانه در دولت کارها سلیقه‌ای اجرا می‌شود و آنها هر قسمتی از قانون را دوست داشته باشند اجرا می‌کنند و هر کدام را که نخواهند دور می‌زنند.

به گفته وی، سازمان ملی استاندارد نیز آلودگی برنج‌های وارداتی را تایید کرده، ولی پس از آن لابی‌های پشت پرده فشار آوردند و پس از ۷۲ ساعت خود موسسه استاندارد گفت که اشتباه شده است!