افزایش 8 درصدی قیمت لوازم خانگی

گروه بازرگانی - رییس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به افزایش ۸ درصدی قیمت لوازم خانگی داخلی از دوم خرداد ماه اعلام کرد: طبق اعلام سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان، واردکنندگان متقاضی افزایش قیمت کالاهای وارداتی باید مدارک خود را به این سازمان ارائه دهند. محمد طحان پور در نشست خبری تشریح جزئیات برگزاری همایش جهاد اقتصادی در صنعت لوازم خانگی و نمایشگاه ایران هومکس ۲۰۱۱ با حضور ۵۰ برند داخلی و خارجی در روزهای ۶ و ۷ مرداد ماه اذعان کرد: بیش از ۹۰ درصد لوازم خانگی وارداتی ایران در چین تولید می‌شود.

او سپس اشاره ای به وضعیت تولید در کشور داشت و عنوان کرد: تحریم‌ها بر بخش تولید اثر گذاشته و این بخش را با مشکلاتی مواجه کرده؛ به گونه ای که تولید‌کنندگان با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند.

وی در ادامه از ارائه پیشنهاد تشکیل شرکت‌های رسمی ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش با هماهنگی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز خبر داد و در مورد وضعیت قاچاق کالا هم تصریح کرد که کالای قاچاق وقتی به تهران می‌رسد، عملا دیگر کالای قاچاق نیست؛ زیرا باید از گذرگاه‌های زیادی عبور کند و این عبور، قطعا راحت نیست.

طحان‌پور همچنین با اشاره به تنوع و کیفیت کالاهای ترکیه یادآور شد: زمانی در ایران، کارخانه وجود داشت که ترکیه اصلا کارخانه نداشت، اما متاسفانه بسیاری از کارخانه‌های ما تعطیل شدند و ترکیه در حال حاضر ۵۰۰ کارخانه دارد؛ زیرا در این کشور تجارت واقعا آزاد است. رییس اتحادیه لوازم خانگی به این واقعیت نیز اشاره کرد که صادرات کالاهای بی کیفیت ایرانی به عراق باعث شده تا ترکیه بازار آن کشور را از آن خود کند.