متن نامه‌ای که از سوی معاون نظارت و بازرسی استان تهران به مسوولان میدان مرکزی میوه و تره‌‌‌‌‌‌‌بار اعلام‌شده به این شرح است:

در اجرای دستورالعمل ابلاغی شماره ۴۱۳۵۲۱ مورخ ۲۴/ ۱۲/ ۱۴۰۱ ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور و پیرو نظارت‌های سرزده و بازدید مورخ ۵/ ۲/ ۱۴۰۲ از میدان میوه و تره‌‌‌‌‌‌‌بار مرکزی سازمان میادین میوه و تره‌‌‌‌‌‌‌بار شهرداری تهران با حضور جنابعالی و نمایندگان آن دستگاه به پیوست مصوبات ارسال می‌شود. مقتضی است دستور فرمائید از نتایج مصوبات و اقدامات انجام‌شده این بازرسی کل را مطلع فرمایند.

با توجه به لزوم نظارت بر‌‌‌‌‌‌‌ وضعیت بازار میوه و تره‌‌‌‌‌‌‌بار شهر تهران، اهمیت میدان میوه و تره‌‌‌‌‌‌‌بار مرکزی به‌عنوان مرکزیت توزیع و تنظیم‌بازار محصولات کشاورزی در استان و کشور، بازدید مشترکی با حضور رئیس منطقه یک کشوری و بازرس کل استان تهران، معاونان بازرس کل مذکور و هیات بازرسی همراه، رئیس سازمان میادین میوه و تره‌‌‌‌‌‌‌بار شهرداری تهران و معاونان، رئیس شعبه ۶۱ تعزیرات حکومتی استان تهران و بسیج از میدان مذکور به‌عمل آمد و با عنایت به مشاهده مشکلات موجود موارد زیر جهت اجرا مصوب شد.

مقرر شد اتحادیه بارفروشان تهران و سازمان میادین میوه و تره‌‌‌‌‌‌‌بار شهرداری تهران به حجره‌‌‌‌‌‌‌داران نبش سالن‌‌‌‌‌‌‌ها اعلام کنند که هیچ‌‌‌‌‌‌‌گونه مالکیتی خارج از حریم حجره‌‌‌‌‌‌‌ها ندارند.

 مقرر شد نسبت به تعیین حریم حجره‌‌‌‌‌‌‌های نبشی سالن‌‌‌‌‌‌‌ها، سازمان میادین میوه و تره‌‌‌‌‌‌‌بار شهرداری تهران با همکاری اتحادیه بارفروشان تهران اقدام لازم را معمول کنند.

 مقرر شد حجره‌‌‌‌‌‌‌داران نسبت به نصب تابلوی مشخصات مالکان بر‌‌‌‌‌‌‌ سر در حجره‌‌‌‌‌‌‌ها اقدام و فروش میوه و تره‌‌‌‌‌‌‌بار توسط مالکان یا مستاجران دارای اجاره‌نامه معتبر انجام شود.

 مقرر شد سازمان میادین میوه و تره‌‌‌‌‌‌‌بار شهرداری تهران نسبت به نصب دوربین مداربسته و نظارت دقیق بر ‌‌‌‌‌‌‌سد معبر و رعایت حریم حجره ظرف یک هفته اقدام کند.

 مقرر شد مالکان و فروشندگان میوه و تره‌‌‌‌‌‌‌بار نسبت به صدور فاکتور رسمی با درج قیمت و ممهور به مهر بازرسی اقدام کنند.

 مقرر شد سازمان میادین میوه و تره‌‌‌‌‌‌‌بار شهرداری تهران با همکاری بازرسان اداره جهادکشاورزی استان تهران از خروج خودروهای دارای بار بدون فاکتور رسمی جلوگیری‌کنند.

 مقرر شد سازمان میادین میوه و تره‌‌‌‌‌‌‌بار شهرداری تهران از پارک خودروهای غیرمجاز در اطراف حجره‌‌‌‌‌‌‌ها جلوگیری کند.

مقرر شد سازمان میادین میوه و تره‌‌‌‌‌‌‌بار شهرداری تهران، اتحادیه بارفروشان تهران و شعبه تعزیرات حکومتی نسبت به انجام گشت‌های مشترک و اعمال قانون توسط تعزیرات اقدام کنند.

پیش از این خبر‌‌گزاری فارس چندین گزارش درباره نبود نظارت درمیدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران که به گفته مغازه‌داران از عوامل تاثیرگذار در گرانی میوه در بازار مطرح می‌شد، منتشر کرد.