Untitled-2 copy

برخی از تحلیلگران رشد قیمت دلار را عامل افزایشی شدن نرخ سکه می‌دانند. در روز سه‌شنبه یک دیپلمات سابق با اظهارنظر ارزی خود سیگنال جدیدی را به بازار تهران مخابره کرد. بر این اساس به نظر می‌رسد دسترسی ایران به دارایی‌های ارزی آزاد شده به‌صورت محدود قطع شده است.البته این خبر تاکنون به‌صورت رسمی تایید یا تکذیب نشده ولی فعالان بازار بر این‌ باورند که سیگنال افزایشی روز‌های اخیر بازار همین خبر است.  برخی نیز معتقدند که یک تقاضای ریالی برای خرید دلار و سکه وارد بازار شده که می‌تواند به دلیل نزدیک شدن به ماه‌های پایان سال و رویدادهای منطقه‌ای باشد. در نتیجه با رشد قیمت دلار و حضور نرخ این ارز در نیمه کانال 51 هزار تومانی، قیمت سکه نیز روند افزایشی جدیدی را آغاز کرد و با حدود 800 هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز پیشین در رقم 31 میلیون و 400هزار تومان به فروش رسید. با این رشد قیمت بازدهی 10‌ماهه فلز زرد در حوالی رقم 2درصد ثبت شد.

 بازار دلار داغ شد

دیروز چهارشنبه 20 دی ماه روند نرخ شاخص‌های ارزی در معاملات غیر‌رسمی بازار ارز تهران افزایشی بود. هر برگ اسکناس دلار آزاد که در بازار روز سه‌شنبه به مرز کانال 51هزار تومانی رسیده بود، صبح روز گذشته با حدود 350 تومان افزایش نسبت به نرخ پیشین در رقم 51 هزار و 300 تومان فعالیت خود را آغاز کرد. شیب روند افزایشی این ارز در ظهر روز گذشته بیشتر شد و در نهایت با حدود 550 تومان رشد نسبت به نرخ پیشین در رقم 51هزار و 500 تومان به فعالیت روزانه خود پایان بخشید. البته گفتنی است که فعالان افزایشی بازار در عصر روز گذشته به این رشد قیمت ادامه دادند و دلار فردایی روز چهارشنبه تا رقم 51 هزار و 700 تومان نیز پیش رفت. در این میان یورو و پوند در بازار روز گذشته هم اندازه دلار رشد کردند. یورو با 550 تومان افزایش در رقم 56هزار و 700 تومان فروش رفت. پوند نیز با همین مقدار افزایش به رقم 65هزار و 850تومان رسید.

 سکه در سقف 8 ماهه

با رشد قیمت دلار در بازار روز گذشته، نرخ قطعات مختلف سکه طلا نیز افزایشی شد. هر قطعه سکه طلا ضرب امامی در بازار دیروز با حدود 800 هزار تومان رشد در رقم 31میلیون و 400 هزار تومان معامله شد که براساس مشاهدات به‌عمل آمده از روند قیمت این کالای سرمایه‌ای، از اوایل خرداد ماه تاکنون سکه در این حدود معامله نشده است. نیم و ربع سکه نیز دیروز رشد قیمت‌های قابل توجهی داشتند.  هر یک از این قطعات طلایی در روز گذشته به ترتیب با 650 هزار و 350هزار تومان افزایش در ارقام 17 میلیون و 390هزار تومان و 11میلیون و 250 هزار تومان معامله شدند.