همکاران سیستم: اگر چه امروزه «اینترنت» کم و بیش در همه جا دیده می‏شود و حضور آن در جنبه‏های مختلف زندگی روزمره تا حدودی محسوس است، ولی به نظر می‏رسد تا همه‏گیر شدن «اینترنت اشیاء» (IoT) راهی نسبتا دراز در پیش داریم.با این حال شرکت فرانسوی Sigfox در حال برداشتن گام‏های بزرگی در این زمینه است. به گزارش وب‌سایت RCRWireless، شرکت Sigfox که قصد دارد اینترنت اشیاء را در سطح بین‏الملل پیاده کند، در حال راه‏اندازی پروژه شهر هوشمند در ۱۰ شهر آمریکا است.

این شهرها عبارتند از سان‏فرانسیسکو، سن‏خوزه، لس‏آنجلس، نیویورک، بوستون، آتلانتا، آستین، هیوستون، دالاس و شیکاگو. Allen Proithis یکی از مدیران Sigfox با اشاره به اینکه ایستگاه‏های اصلی Sigfox از یک کیف دستی بزرگ‌تر نخواهد بود، گفت سان‏فرانسیسکو نخستین شهر نامزد این پروژه است و پیمانکاران شرکت در حال نصب یک آنتن ۷۶ سانتی‏متری در بالای ساختمان کتابخانه این شهر هستند.

Allen Proithis می‏گوید میلیاردها شیء (در جهان) وجود دارد که مردم می‏خواهند آنها را متصل کنند و از آنها اطلاعات در اختیار داشته باشند. چنین چیزی با ارزش است ولی شما با فناوری سنتی فعلی نمی‏توانید آن را عملی سازید. Sigfox پیش‌تر شبکه خود را در چند شهر اروپا راه‏اندازی کرده و در سال جاری نیز توانسته با جلب نظر سرمایه‏گذارانی همچون شرکت مخابرات اسپانیایی Telefonica و اپراتور ژاپنی NTT Docomo Ventures، سرمایه خود را به ۱۱۵ میلیون دلار افزایش دهد. Allen Proithis می‏گوید در زمینه توسعه شبکه‏های IoT، آمریکا از اروپا عقب افتاده است، ولی در چند ماه آینده تغییرات چشمگیری در این حوزه رخ خواهد داد.