فارنت: با عرضه نسخه نهایی ویندوز ۱۰ دسکتاپ، اغلب شرکای تجاری مایکروسافت درصدد تولید محصولاتی مبتنی بر این پلت‌فرم هستند تا شاید بتوان از طریق آن رکود چند ماهه حاکم بر بازار پی‌سی‌ها را تغییر داد.

در همین رابطه اطلاعاتی از شرکت اچ‌پی به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد این شرکت به زودی تبلت ویندوز ۱۰ جدید را معرفی خواهد کرد که از نسل چهارم شبکه مخابراتی پشتیبانی می‌کند! هرچند در بازار تبلت‌های کنونی محصولات اندرویدی و آی‌پد اپل یکه تاز هستند، با این حال مایکروسافت با قابلیت کوانتوم ویندوز ۱۰ قصد دارد سهم خود را از آن افزایش دهد.

در همین رابطه این شرکت به تازگی همکاری تازه‌ای را با اچ‌پی آغاز کرده که اولین ثمره آن احتمالا تبلتی به نام Envy ۸ Note است که پیش‌تر نیز در Computex ۲۰۱۵ به نمایش گذاشته شده بود.اصلی‌ترین قابلیت تبلت جدید اچ‌پی بهره‌مندی پیش‌فرض از آخرین نسخه ویندوز ۱۰ نبوده، بلکه پشتیبانی آن از سیم‌کارت در کنار نسل چهارم شبکه مخابراتی است. بر این اساس Envy ۸ Note از صفحه‌نمایشی ۸ یا ۷ اینچی بهره می‌برد و قلب آن را قرار است تراشه چهار هسته‌ای x۵-Z۸۳۰۰ اینتل به همراه ۴ گیگابایت حافظه رم به تپش درآورد.انتظار می‌رود فروش این محصول به همراه کیبورد کیس یکپارچه در کنار قلم استایلوس آن با قیمت ۷۲۰ دلاری از ماه آینده آغاز شود.