تبلت 8 اینچی و لپ‏تاپ تبدیل‏ شونده

فارنت: به نظر می‏رسد آرکاس در محصولات سری الماس خود سرمایه‌گذاری فراوانی انجام داده است.

چون پس از اینکه در چند روز اخیر چند گوشی بالا رده و میان‌رده تحت این سری را رونمایی کرد، حالا نوبت به عرضه یک تبلت ۸ اینچی با نام Diamond Tab و یک لپ‌تاپ متفاوت از سوی این شرکت فرانسوی رسیده است. بر این اساس تبلت Diamond Tab از صفحه‏ نمایشی ۹/ ۷ اینچی IPS با وضوح تصویر ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل بهره می‏برد و از آنجا که قابلیت پشتیبانی از سیم‌کارت ۴G را دارد، می‏تواند رقیبی جدی برای آی‏پد مینی اپل باشد. این محصول مجهز به تراشه هشت هسته‏ای MT۸۷۵۲ مدیاتک که بر پایه معماری ۶۴ بیتی بوده و با بهره‏گیری از معماری هسته Cortex-A۵۳ که حداکثر فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز را ارائه می‏دهد، در کنار ۳ گیگابایت حافظه رم کار می‌کند. این تبلت دارای فضای ذخیره‏سازی داخلی ۳۲ گیگابایتی است، با این حال امکان افزایش این میزان فضا با استفاده از کارت حافظه جانبی وجود دارد.

از دیگر مشخصات سخت‏افزاری این محصول می‏توان به دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی، مودم Cat.۴ LTE که امکان تبادل داده‏ها با حداکثر سرعت ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه را می‌دهد، قابلیت اتصال به وای‏فای، بلوتوث، GPS و اندروید ۵.۱ آب‏نبات‏چوبی اشاره کرد. تبلت Diamond Tab ابعادی برابر ۲۰۲ در ۱۳۴ در ۸/ ۷ میلی‌متر دارد و وزن آن به ۳۶۰ گرم می‌رسد. این محصول قرار است با قیمت ۱۷۹ یورو از اواخر ماه نوامبر آینده روانه بازار شود. این شرکت همچنین یک لپ‏تاپ تبدیل‌شونده مبتنی بر ویندوز ۱۰ را هم روی وب‌سایتش معرفی کرده است.

این لپ‏تاپ که با نام Flip قرار است در نمایشگاه IFA ۲۰۱۵ به نمایش در بیاید، از صفحه ‏نمایشی با وضوح ۱۳۶۶ در ۷۶۸ اینچی بهره می‏برد و دارای تراشه Cherry Trail ساخت اینتل است. این لپ‌تاپ مجهز به ۲ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه میکرواس‏دی است و می‌تواند به‌عنوان رقیبی جدی برای لپ‌تاپ تبدیل‌شونده Yoga شرکت لنوو به بازار عرضه شود. به گفته شرکت آرکاس، لپ‏تاپ تبدیل‏‌شونده Flip با بهره‏گیری پیش‏‌فرض از نسخه نهایی ویندوز ۱۰ و باتری ۸ هزار میلی‏آمپر ساعتی قرار است پس از برگزاری نمایشگاه IFA با قیمت ۲۸۰ دلار عرضه شود.