لپ‌تاپ‌های گیمینگ شرکت دل که با نام تجاری Alienware به بازار عرضه می‌شوند از نسل جدید سیستم‌های Alienware با پایه قیمت ۲۵۰۰ دلار رونمایی کرده است که به مراتب نسبت به نسل قبلی از سخت‌افزاری قدرتمندتر بهره می‌برند.

به گزارش فارنت، لپ‌تاپ گیمینگ جدید Dell دارای ابعاد فیزیکی ۱۸در ۱۲ در ۲/ ۳ میلی متر بوده و وزنی معادل ۴/ ۵ کیلو گرم دارد که در نگاه اول کمی سنگین به نظر می‌رسد، با این حال کیفیت ساخت بدنه آن حس یک دستگاه لوکس را به کاربر القا خواهد کرد.

Dell Alienware ۱۸ از صفحه‌نمایشی ۱۸/ ۴ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی بهره می‌برد و در سینه میزبان دو تراشه گرافیکی GeForce GTX ۹۷۰M قابل ارتقا به دو مدلGTX ۹۸۰Ms است. بدون شک به‌کارگیری دو کارت گرافیک در این محصول، آن را قادر به اجرای هرگونه بازی تولید شده طی دو سال آینده می‌کند. قلب این محصول قرار است از پردازنده چهار هسته‌ای i۷-۴۷۱۰MQ با حداکثر فرکانس کار ۳/ ۵ گیگاهرتز با قابلیت Turbo clock در کنار ۱۶ گیگابایت حافظه رم ساخته شود، با این حال اگر پردازنده قدرتمندتری را خواهان هستید امکان ارتقای آن به مدل Core i۷-۴۹۱۰MQ و Core i۷-۴۹۴۰MX نیز تعبیه شده است. این دستگاه تا ۳۲ گیگابایت حافظه رم را نیز پشتیبانی می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های مدل پایه Dell Alienware ۱۸ می‌توان به یک ترابایت‌هارد HHD، امکان مدیریت بر پهنای باند با Killer Ethernet controller، مودم وایرلس داخلی با پشتیبانی از Broadcom ۸۰۲.۱۱ac، چهار درگاه USB ۳، پورت mini-Display، خروجی HDMI و باتری ۸۶ وات‌ساعتی اشاره کرد. نسخه پیشنهادی Alienware ۱۸ از هفته آینده با قیمت ۲,۴۹۹ دلار به فروش می‌رسد، با این حال قیمت مدل‌های قدرتمندتر آن تا حدود ۴,۶۴۹ نیز می‌رسد.