ایسنا: سخنگوی شرکت مخابرات به ارائه توضیحاتی درباره اظهارات اخیر وزیر ارتباطات پرداخت.

داوود زارعیان در خصوص انتقاد‏های اخیر وزیر ارتباطات درخصوص فعالیت و نوع مدیریت این شرکت گفت: همان‌طور که پیش از این نیز اعلام کرده‏ایم تعرفه‏های ما پس از اجرای طرح هم‏کدسازی تلفن ثابت به شدت کاهش پیدا کرده است. با وجود این تعجب می‏کنیم که چرا وزیر محترم ارتباطات در خصوص آبونمان مخابرات چنین ارقامی را اعلام می‏کنند اکنون پیشنهاد ما به آقای وزیر آن است که مصوبه را یک بار دیگر نگاه کنند. ما نمی‏دانیم آبونمان ۹۰۰ تومانی از کجا آمده و از چه مجرایی اطلاعات غلط به وزیر ارتباطات داده می‏شود، اما براساس مصوبه، آبونمان در روستاها ۱۰۰ تومان، در شهرهای مختلف ۲۶۰ تومان و در کلان‌شهرها ۳۶۰ تومان است. قطعا اگر زمانی آبونمان ۹۰۰ تومانی برای مخابرات تصویب می‏شد، بسیاری از مشکلات ما حل می‏شد.

زارعیان در ادامه در پاسخ به این سوال که اکنون با توجه به صحبت‏های اخیر وزیر ارتباطات آیا شرکت مخابرات قصد دارد برای بازگرداندن تعرفه‏ها به حالت قبل با سازمان تنظیم مقررات ارتباطات وارد مکاتبه شود، تاکید کرد: ما مدت‏ها است درخواست اصلاح تعرفه را برای سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نوشته‏ایم، اما این سازمان جوابی نداده است. درحالی‌که اگر به ما می‏گفتند اگر تعرفه‏های قبلی را می‏خواهید نامه مجددی برای این سازمان ارسال کنید حتما این نامه را می‏فرستادیم. وی در بخش دیگری از صحبت‏های خود به بحث فروش مخابرات و پیدا شدن خریداری برای سهام آن اشاره کرد و گفت: ما از روز اول می‏دانستیم که صحبت‏های مطرح شده براساس هماهنگی‏های صورت‏گرفته میان شرکت خریدار و وزارت ارتباطات بوده و حالت تبلیغاتی دارد، اما حال این موضوع ثابت شد، زیرا مگر می‏شود شرکتی قصد خرید سهامی را داشته باشد اما حتی برای دریافت اسناد مزایده مراجعه نکند؟

سخنگوی شرکت مخابرات ایران در پایان گفت: اینکه گاهی بحث قطع ارتباط به‌دلیل بدهی مخابرات به شرکت زیرساخت مطرح می‏شود موضوعی است که باید از چند جنبه مورد توجه قرار گیرد، چرا که پیش از این میان شرکت زیرساخت و مخابرات چنین ارتباطات مالی وجود داشته است. از سوی دیگر برای اینکه کار به قطع سرویس‏های مردم نرسد راه‏های مختلفی وجود دارد؛ به عنوان مثال دولت و وزارت ارتباطات می‏توانند کمک کنند بدهی دولت به مخابرات به حساب شرکت ارتباطات زیرساخت واریز شود.