خبرگزاری مهر: معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که در هفته دولت حدود ۷ مجوز جدید فعالیت در حوزه خدمات ارتباطات باندپهن ثابت صادر خواهد شد.

علی اصغر عمیدیان در خصوص آخرین وضعیت صدور پروانه جدید خدمات ارتباطات باندپهن در کشور گفت: کمیته راهبردی خدمات باندپهن در سازمان تنظیم مقررات شرایط تقاضای ۲۶ شرکت متقاضی پروانه FCP را از حیث فنی، صلاحیت و توانمندی‌های مالی و سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار داد که از این تعداد تقاضای ۷ شرکت مردود اعلام شد. وی ادامه داد: در این زمینه بررسی‌ها برای وضعیت ۱۹ شرکت باقی مانده ادامه دارد که از این تعداد روز گذشته شرایط ۷ شرکت برای دریافت مجوز جدید ارائه خدمات در حوزه اینترنت باندپهن مسجل شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در هفته دولت مجوز ارائه خدمات ارتباطات باندپهن ثابت به این ۷ شرکت ارائه می‌شود خاطرنشان کرد: تعدد شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات FCP از نظر ما بدون اشکال است و شرکت‌های باقی مانده نیز می‌توانند با رفع مشکلات و ایرادات مندرج در پروانه نسبت به دریافت این مجوز اقدام کنند؛ اما در زمینه تخصیص فضای فرکانسی به دلیل وجود محدودیت تنها می‌توانیم حداکثر تا ۳۰ مگاهرتز فضای فرکانسی به این بخش اختصاص دهیم.