دنیای اقتصاد: مدیرعامل «آواتک» با اعلام فراخوان پذیرش استارت‌آپ‌ها در چرخه سوم شتاب‌دهنده آواتک از مهلت پذیرش آنها تا ۲۹ شهریور خبر داد.

دنیای اقتصاد: مدیرعامل «آواتک» با اعلام فراخوان پذیرش استارت‌آپ‌ها در چرخه سوم شتاب‌دهنده آواتک از مهلت پذیرش آنها تا ۲۹ شهریور خبر داد.

محسن ملایری در جمع خبرنگاران گفت: در چرخه سوم، ۲۰ استارت‌آپ برای ورود به دوره شش ماهه پیش‏شتابدهی پذیرفته می‏شوند که ضمن دریافت سرمایه اولیه، از فضای کار رایگان و دسترسی به شبکه بزرگ مربیان نیز برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل آواتک ارائه آموزش‏های کاربردی برای توسعه کسب‌وکار، بهره‏مندی از شبکه مربیان کارآزموده و اتصال استارت‌آپ‌ها به شبکه سرمایه‏گذاران را از مهم‌ترین ارزش‏های این شتاب‌دهنده استارت‌آپی عنوان کرد. به گفته ملایری۱۰ تیم منتخب که از مهرماه سال ۱۳۹۳ و همزمان با تاسیس این شتاب‌دهنده در آن پذیرفته شدند، از سوی ۹ سرمایه‏گذار مبلغی حدود ۵۸/ ۴ میلیارد تومان سرمایه جذب کرده ‏اند.

ملایری گفت برای استارت‌آپ‏های دوره نخست ۳۲ کارگاه و ۱۲ رویداد عمومی با موضوعات متفاوتی چون چالش‏های حقوقی، مارکتینگ، طراحی محصول، تبلیغات و مدیریت تیم برگزار شده و همچنین از مشورت‏های ۵۶ مربی در ۲۱۸ جلسه با موضوعات فنی و تکنیکی بهره گرفته شده است.

به گفته ملایری در مجموع ۸۵ نفر در استارت‌آپ‌های دوره نخست مشغول به‌کار بودند که میانگین سنی آنها ۲۸ سال و میانگین تجربه کاری آنها ۷ سال بود. همچنین ۷۰ درصد بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌های دوره نخست، تحصیلات مرتبط به فعالیت استارت‌آپ‏های خود داشتند. ملایری گفت: در چرخه دوم این شتاب‌دهنده نیز از میان ۲۲۰ استارت‌آپ متقاضی ۲۰ استارت‌آپ با زمینه‏ های کاری مانند تجارت الکترونیکی، موبایل، بازی‏های کامپیوتری، اینترنت، رایانش ابری و خدمات نرم‏افزاری مورد پذیرش قرار گرفتند که هم‌اکنون در حال طی مراحل رشد خود قرار دارند. مدیرعامل آواتک همچنین با ارائه آماری از سرمایه‏گذاری شتاب‌دهنده‏ها در اروپا گفت: تنها در سال ۲۰۱۴ بیش از ۳۹ میلیون دلار سرمایه برای استارت‌آپ‌ها در این منطقه جذب شده که مقایسه این آمار با جذب ۳۵ میلیون دلاری سرمایه برای استارت‌آپ‌های آمریکای لاتین نشان‌دهنده دسترسی متوازن استارت‌آپ‌ها در تمام نقاط جهان به سرمایه است و ایجاد این شرایط مشابه هم برای رشد استارت‌آپ‌های ایرانی لازم است.