دنیای اقتصاد: چندی پیش خبری منتشر شد با عنوان تولید ساعت ویژه اپل برای رهبر روسیه. این ساعت که از طلای ۱۸ عیار ساخته شده سه‌هزار دلار ارزش دارد.


کم نیستند محصولات فناوری این‌چنینی که برای افراد خاصی ساخته شده‌اند یا آنقدر گرانبها هستند که جز افراد معدودی کسی توانایی تهیه آنها را ندارد. برخی از این دست محصولات تکنولوژی لوکس تا حدی جذاب هستند که اگر قصد خرید آن را نداشته باشیم دوست داریم اطلاعاتی از آنها کسب کنیم و درواقع چند و چون آنها را بدانیم؛ محصولاتی که ترکیبی از هنر و فناوری هستند. محصولاتی لوکس با قیمت‌های نجومی که چشم هر مخاطبی را به خود خیره می‌کنند. اگر می‌خواهید بدانید چه محصولات تکنولوژی لوکسی تولید شده یا در دست تولید هستند در ادامه با ما باشید.

ساعت طلای پوتین




ساعت طلای اپل توسط یک برند روسی - ایتالیایی به نام «خاویر پرتا پنا» ساخته شده و هزینه‌ سه هزار دلاری برای آن صرف شده است. سطح رویی این ساعت را پوششی از طلا در بر گرفته است. این شرکت هدف خود از ساخت این ساعت را بهترین راه برای نشان دادن میهن پرستی اعلام کرده بود. نکته جالب اینکه دولت روسیه هنوز درباره خبر ساخته‌شدن ساعت طلای اپل برای پوتین اظهارنظری نکرده است.

مچ‌بند هوشمند اینتل




شرکت اینتل مچ‌بند هوشمند لوکسی طراحی کرده که ویژه بانوان است. این مچ‌بند هوشمند که MICA نام دارد، قرار است با قیمتی نزدیک به ۱۰۰۰ دلار به فروش برود. این مچ‌بند به کمک نمایشگر خمیده خود که از جنس یاقوت کبود است اطلاعاتی مانند نوتیفیکیشن‌ها و پیام‌ها را از طریق شبکه اینترنت همراه به کاربر خود انتقال می‌دهد. از مزایای این مچ‌بند امکان استفاده از آن بدون نیاز به اتصال به تلفن‌های همراه هوشمند است زیرا این دستگاه می‌تواند به‌طور مستقیم به شبکه‌های اینترنتی ۳G متصل شود. این مچ‌بند در مغازه‌های فروش لوازم لوکس عرضه خواهد شد و خبری از عرضه آن در مراکز فروش لوازم الکترونیکی نخواهد بود.

موبایل‌ها و تبلت لامبورگینی




شرکت لامبورگینی حدود ۴ تلفن همراه و تبلت را در روسیه رونمایی کرد که مخصوص ثروتمندان روسی است که عبارت است از TL۶۸۸ Spyder، TL۸۲۰ Spyder ۲،TL۷۰۰ و L۲۸۰۰.TL۶۸۸ Spyder تلفن همراهی با ظاهری خاص و مشخصات فنی ساده است. این محصول دارای صفحه نمایش ۲ اینچی QVGA، دوربین ۳ مگاپیکسلی به همراه ضبط ویدئویی، دوربین مکالمه ویدئویی در جلو ،۴ گیگابایت حافظه داخلی به همراه قابلیت شبکه مخابراتی GPRS/ EDGE است. این محصول دارای بدنه و پشت تمام چرم دستی است و قیمتی حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار روبل دارد که برابر است با ۱۸۲۹ تا ۲۱۳۴ دلار آمریکا.TL۸۲۰ Spyder ۲ دارای صفحه نمایش ۴/ ۲ اینچی VGA، یک گیگابایت حافظه داخلی که قابلیت ارتقا تا ۱۶ گیگابایت را دارد به همراه باتری ۱۲۰۰mAh است. دوربین این گوشی ۵ مگاپیکسل و دوربین جلویی هم VGA است.

لامبورگینی این تلفن همراه را بیشتر مخصوص جوانان طراحی و با قیمتی حدود ۸۰ هزار روبل معادل ۲۴۳۸ دلار آمریکا عرضه کرده است.سومین تلفن همراه معرفی شده TL۷۰۰در حقیقت یک تلفن همراه اندرویدی است که از سیستم عامل ۳/ ۲ جینجربرد بهره می‌برد. این محصول دارای پردازنده کوالکام و صفحه نمایش ۷/ ۳ اینچی با تفکیک‌پذیری ۸۰۰ در ۴۰۰ پیکسل است. دوربین اصلی ۵ مگاپیکسل و دوربین پشت VGA در این تلفن همراه تکرار شده است.

حافظه داخلی ۴ گیگ و باتری ۱۴۰۰ میلی آمپر ساعت از ویژگی‌های دیگر آن محسوب می‌شود. این گوشی دارای بدنه طلا اندود، پوشش شیشه‌ای یاقوت کبود برای صفحه نمایش و قاب پشتی از جنس پوست تمساح است که با قیمتی حدود ۹۰ هزار روبل معادل ۲۷۴۳ دلار آمریکا عرضه می‌شود. آخرین دستگاه نیز L۲۸۰۰ است که یک تبلت اندرویدی است که دارای صفحه نمایش ۷/ ۹ اینچی با تفکیک‌پذیری ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پیکسل است.۵۱۲ مگابایت رم و حافظه داخلی ۴ گیگا بایت از دیگر مشخصات این محصول است. قیمت این تبلت اشرافی لامبورگینی حدود ۷۵ هزار روبل معادل ۲۲۸۶ دلار آمریکا است.

بلک‌بری پورشه




«پورشه دیزاین P'۹۹۸۳ گرافیتی» نام محصول جدید بلک‌بری است که فقط در برخی بازارهای منتخب ارائه می‌شود. این گوشی نسخه جدیدی از تلفن هوشمند لوکس Porsche Design P'۹۹۸۳ است که در محصول جدید دیگر خبری از قسمت پشتی شیشه‌ای نیست و کمپانی سازنده آن را با چرم دست‌ساز بسیار مرغوب جایگزین کرده است. مشخصات فنی P'۹۹۸۳ گرافیتی با P'۹۹۸۳ اصلی تفاوتی ندارد و در آن یک صفحه کلید کامل QWERTY به همراه نمایشگر ۱/ ۳ اینچی Super AMOLED با رزولوشن ۷۲۰ در ۷۲۰ پیکسل به کار گرفته شده است. از سایر جزئیات این محصول نیز می‌توان به پردازنده اسنپ‌دراگون S۴، دو گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد. این گوشی هزینه‌ای معادل ۱۹۵۰ دلار دارد.

سواروفسکی و میسفیت
میسفیت با همکاری سواروفسکی چند گجت فیتنس لوکس عرضه کرده است؛ دو گجت فیتنس یکی با صفحه‌ای از جنس کریستال کلاسیک به قیمت ۱۶۹ دلار و دیگری با صفحه کریستال بنفش که انرژی‌اش را از خورشید می‌گیرد. این گجت فیتنس از فناوری کریستال انرژی استفاده می‌کند و به هیچ عنوان نیازی نیست که آن را برای شارژ شدن به برق متصل کنید. این دو گجت در واقع هم ظاهر زیبا دارند و هم کارهایی که باید انجام دهند، مثل ردیابی گام‌ها، مسافت، کالری و کیفیت خواب را نیز به نحو احسن انجام می‌دهند.

لپ‌تاپ Luvalgio




شرکت Luvalgio که به ساخت محصولات لوکس و اشرافی شهرت دارد چند سال پیش از ساخت یک لپ‌تاپ با قیمت حدود یک میلیون دلار خبر داد. این دستگاه که به زمرد مزین شده از یک پوشش خارجی دست ساز و قابل تعویض از جنس چرم ایتالیایی تمساح بهره می‌برد. این دستگاه دارای یک پاک کننده صفحه نمایش جدا، حافظه SSD و پخش کننده بلو-ری در کنار دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد است.

آی‌پد الماس‌نشان




یک طراح به نام Stuart Hughes، آی‌پد ۲ اپل را با پوششی از ۵/ ۱۲ قیراط الماس بی‌عیب و نقص بازسازی کرده است، اما این موضوع تنها علت گران بودن آن محسوب نمی‌شود. پنل جلویی این تبلت گران‌قیمت ماحصل یکی از قدیمی‌ترین تخته سنگ‌های دنیا است که بیش از ۷۵ میلیون سال قدمت دارد و همچنین حاوی استخوان‌های T-Rex شصت و پنج میلیون ساله نیز هست.

گوشی ورتو




نمی‌شود از محصولات لوکس حرف زد و به سراغ گوشی‌های ورتو نرفت. این شرکت گوشی جدیدش با عنوان Vertu Signature را برای صاحبان خودروی بنتلی معرفی کرده است. برخلاف محصول قبلی، Vertu Signature یک گوشی کلاسیک محسوب می‌شود؛ با این حال قیمت آن بسیار گران است.ظاهر این گوشی کلاسیک بیشتر برای خودروی لوکس Mulsanne Speed بنتلی طراحی شده که می‌توان گفت در طراحی این محصول از مواد استفاده شده در این خودرو استفاده شده است.

فیبر کربن به‌کار برده شده در گوشی کلاسیک جدید، دقیقا نمونه‌ مشابه استفاده شده در خودروی Bentley Mulsanne Speed است، البته در پشت گوشی نیز از چرم مشابه خودروی Beluga Black بنتلی استفاده شده است. صاحبان این گوشی لوکس می‌توانند بر اساس نوع خودروی بنتلی، آن را سفارشی‌سازی کنند. در این سفارشی‌سازی می‌توان از چرم‌ها و رنگ‌های متنوع و همچنین از انواع سنگ‌های قیمتی مختلف استفاده کرد. در گوشی لوکس Vertu Signature لوگوی بنتلی با حرف B حک شده که جنس آن هم از تیتانیوم است. علاوه بر این صفحه‌کلید آن از کریستال یاقوت کبود پوشیده شده که جنس خود کلید‌ها هم از یاقوت است. قیمت این گوشی لوکس ۵۰۰/ ۱۴ پوند است.

BMW و اینترنت




کمپانی خودروساز BMW هم از این قافله عقب نمانده و قصد دارد در خودروهای خود از Hotspot LTE برای به اشتراک‌گذاری شبکه و اینترنت به صورت بی‌سیم استفاده کند. این محصول یک روتر مجهز به مودم ۴G از شبکه مخابراتی LTE است که از استاندارد بی‌سیم ۸۰۲.۱۱ b/ g/ n پشتیبانی می‌کند. Hotspot LTE نصب شده در خودروهای لوکس BMW قابلیت فعالیت و جفت شدن با تمامی گجت‌های مجهز به فناوری بی‌سیم را دارد و از قابلیت سودمند NFC نیز پشتیبانی می‌کند. این محصول جالب به یک باتری داخلی مجهز شده که می‌توانید آن را از خودرو جداکنید و شارژ کردن آن به دو صورت داخل خودرو و خارج از آن می‌تواند صورت پذیرد.

هتل آتلانتیس و واقعیت مجازی
این هتل پنج ستاره واقع در یک جزیره‌ اختصاصی با ۴۶۰ هزار مترمربع وسعت به کمک فناوری واقعیت مجازی به میهمان‌ها اجازه می‌دهد که از سراسر دنیا قبل از رزرو و بدون نیاز به حضور فیزیکی، از تمام قسمت‌ها و امکانات هتل بازدید کنند. بازدیدکنندگان مجازی می‌توانند از نزدیک سرسره‌ آبی غول‌آسای هتل (بزرگ‌ترین سرسره‌ آبی در دنیا) را تماشا کنند و حتی از آن عکس بگیرند. در تمام مدت تور مجازی، بازدیدکنندگان قادرند زاویه‌ دوربین‌ها را تغییر بدهند و به‌دقت جزئیات محل را بررسی کنند. علاوه بر این میکروفن‌های باکیفیت و قدرتمند امکان شنیدن کامل صداهای محیط را به‌صورت زنده فراهم می‌کنند. دیگر فناوری به‌کار رفته در هتل آتلانتیس پالم، فناوری بیکون است.

در تمام نقاط جزیره بیکون‌های الکترونیکی مجهز به تجهیزات ارتباطی مانند بلوتوث نصب شده‌اند و وقتی میهمان‌های هتل از کنار یکی از آنها عبور می‌کنند، بیکون به گجت‌های هوشمند آنها متصل شده و اطلاعات کاربردی و راهنمایی‌های لازم در مورد آن نقطه را در دسترس آنها می‌گذارد. برای حمایت و راهنمایی میهمان‌های هتل در حین بازدید از آکواریوم لاست چامبرز، مسوولان هتل به کمک آی‌بیکون (فناوری بیکون انحصاری شرکت اپل) یک بازی سرگرم‌کننده‌ آموزشی طراحی کرده‌اند که با در نظر گرفتن موقعیت شخص در نقاط مختلف آکواریوم با گجت هوشمند او ارتباط برقرار می‌کند. با استفاده از فناوری آی‌بیکون و یک اپلیکیشن همراه، بازدیدکننده‌ها به سمت یک ماجراجویی هیجان‌انگیز شامل کشف گنجینه‌های پنهان و تالارهای مخفی آکواریوم هدایت می‌شوند.