باریک‏ترین گوشی جهان وارد ایران شد

گروه بنگاه‌ها: اگر از علاقه‏مندان به دنیای فناوری و گوشی‏های هوشمند باشید، حتما می‏دانید که کمپانی انگلیسی فلای (fly) در سال گذشته میلادی، باریک‏ترین تلفن همراه دنیا را عرضه کرد و حال این اسمارت‏فون با گارانتی رسمی وارد کشورمان شده است. گوشی Blade با ضخامت ۱/ ۵ میلی‏متری، نازک‏ترین تلفن همراهی است که از جک استاندارد ۵/ ۳ میلی‏متری بدون نیاز به تبدیل، استفاده می‏کند.

این گوشی علاوه‌بر نازکی با وزن ۹۵ گرم، بسیار سبک است. استفاده از فناوری AMOLED برای نمایشگر ۸/ ۴ اینچی، رنگ‏هایی خالص را به نمایش می‏گذارد و وضوح تصویر اچ‏دی، چگالی پیکسلی ۳۰۶ در هر اینچ را به همراه دارد. در بخش سخت‏افزار، یکی از قوی‏ترین چیپ‌ست‏های ساخت کمپانی مدیاتک وظیفه پردازش‏های دستگاه را بر عهده گرفته است. جایی که ۸ هسته با حداکثر فرکانس ۷/ ۱ گیگاهرتز در کنار ۱ گیگابایت رم، به خوبی از پس اجرای تمام بازی‏ها و برنامه‏های روز برخواهند آمد.

این گوشی از دوربین ۸ مگاپیکسلی بهره می‏برد که از سنسور سونی در ساخت آن استفاده شده است و همچنین قابلیت‏هایی مانند فوکوس انتخابی، تشخیص چهره، عکاسی HDR و پانوراما را به همراه خودش دارد. دوربین جلویی نیز ۵ مگاپیکسلی به صورت واید است. در قسمت فیلمبرداری نیز Blade از وضوح فول اچ‏دی و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه بهره می‏برد.

با وجود ضخامت کم گوشی Blade استفاده از باتری ۲۰۵۰ میلی‏آمپری نشان از توانایی مناسب در استفاده‏های روزمره دارد.

از دیگر مشخصات این محصول فلای می‏توان به حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی، پشتیبانی از شبکه ۳G، بلوتوث نسخه ۴، GPS و شبکه بی‏سیم با استانداردهای a/ b/ g/ n‏ اشاره کرد.