خبرگزاری تسنیم: مدیر کل خدمات ارزش افزوده اپراتور اول ارتباطی گفت: مدل توسعه پیام‏رسان در همراه اول به شکل مدل همکاری و براساس زیرساخت‏های موجود است.

محمدرضا سوهانیان درباره خط مشی همراه اول برای راه‏ اندازی پیام‏رسان‏های موبایلی اظهار کرد: فعالیت در بخش پیام‏رسان‏ها به دو بخش تقسیم می‏شود که مربوط به پیام‏رسان‏های داخلی و خارجی است؛ معتقدیم همان‌طور که یکسری قوانین و مقررات از سوی رگولاتوری برای اپراتورهای موبایل وجود دارد، برای OTTهای خارجی نیز که در زمینه ارتباطات کار می‏کنند، وجود داشته باشد. وی عنوان کرد: اگر واقعا قرار است همه اپراتورها نظارت شوند پس نباید فرقی بین نمونه داخلی و خارجی باشد؛ انتظار اما از مجموعه‏ های نظارتی این است که همان نظارت ما را در ارتباط با نمونه‏ های خارجی نیز داشته باشند. او خاطر نشان کرد:

در کشور برای نگهداری یک شبکه ملی هزینه می‏کنیم که پول آن از جیب مردم و مشترکان تامین می‏شود و این را به صلاح نمی‏بینیم که یک بازیگر خارجی بدون هیچ قید و بندی بیاید و اثر تمامی این سرمایه‏ گذاری را از بین ببرد.مدیر کل خدمات ارزش افزوده همراه اول این موضوع را آسیبی ملی دانست و تصریح کرد: این دیدگاه چیزی فراتر از همراه اول است زیرا توسعه توانمندی‏های داخلی را خنثی و سرمایه‏گذاری‏های انجام شده را از بین می‏برد. باید نظارتی در این زمینه براساس شکل‏های مختلف صورت گیرد اما رویکرد ارائه سرویس بهتر به مردم هم حفظ شود. سوهانیان با بیان اینکه دلمان می‏خواهد عدالت ایجاد شود، ابراز کرد: در زمینهOTTهای داخلی نیز رویکردمان این است که مدل همکاری داشته باشیم و براساس زیرساخت‏هایی که فراهم می‏کنیم، این مدل را می‏ چینیم. وی خاطرنشان کرد: به‌عنوان یک اپراتور خوشحال می‏شویم که مصرف ترافیک‏مان بالا رود اما خودمان به‌صورت مستقل وارد مقوله ساخت و طراحی OTTها نمی‏شویم.