دنیای اقتصاد: چهارشنبه گذشته مجمع عادی عمومی سالانه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با حضور اعضای هیات مدیره سازمان نصر استان‌ها برگزار شد. در این مجمع پس از صحبت‌های رئیس سازمان نظام صنفی کشور رای‌گیری به صورت دستی (به جای رای‌گیری الکترونیکی) انجام شد.

بعد از قرائت مجموعه گزارش‌ها، کاندیداهای اعضای شورای مرکزی سازمان نصر کشور معرفی و به هرکدام زمان یک دقیقه‌ای برای معرفی خود به صنف آی‌تی کشور داده شد. در بین این کاندیداها حمیدرضا قمی،‌دبیرکل مستعفی دور سوم سازمان نصر کشور با در اختیار گرفتن وقت چند نفر از کاندیداها، بیشترین زمان را برای معرفی خود گرفت. قمی در این جلسه با اعلام اینکه باید در دوره چهارم فعالیت نصر کشور، شرایط یکسان رقابت برای توسعه فناوری فراهم شود، به انتظارات صنف از اعضای جدید شورای مرکزی اشاره کرد و گفت: اولین انتظار از شورای مرکزی این است که دلسوز صنف باشد و برای احقاق حقوق خود نه رابطه قهری با دولت داشته باشه و نه رابطه مجیزگویی. او تاکید کرد که فرصت برای جبران رنج سال‌های اخیر به اعضای صنف آی‌تی کشور به خاطر نواقص قانون وجود دارد و باید قانون سازمان نصر کشور تغییر کند و اصلاح شود. او انتظار دوم صنف را اصلاح ساختار داخلی و برقراری عدالت بین تک تک اعضا اعلام و تاکید کرد که در شرایط فعلی شائبه بی‌‌توجهی برخی اعضا به قانون احساس می‌شود. دبیرکل سابق نصر کشور تصریح کرد که شورای مرکزی باید اول خودش شفاف باشد و بعد انتظار شفاف بودن سایر بخش‌ها را داشته باشد.

نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات از سخنرانان مجمع عمومی نصر کشور بود. او در خصوص فعالیت سازمان نصر کشور گفت: وجود یک نهاد صنفی مقتدر موجب می‌شود تا مجموعه صنعتICT به جایگاه شایسته خود در اقتصاد ایران دست پیدا کرده و حرکت شتابنده در اقتصاد را محقق کند.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: سازمان نظام صنفی به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی ICT می‌تواند در تحلیل مسائل موجود در این حوزه، حل و فصل آنها و همچنین ایجاد رویه‌ها و راهکارهای جدید در صحنه اقتصادی کشور، حضور فعال داشته باشد.

وی گفت: باید برآیند تلاش‌ها منجر به تقویت ظرفیت‌های موجود شود و افق پیش‌رو بیانگر افزایش نقش بانوان و جوانان در خلق ثروت است و این موضوع باید در این نهاد صنفی نیز مورد توجه قرار گیرد.

جهانگرد با اشاره به تحولات تکنولوژی در دنیا گفت: در کشور نیز با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تلاش‌های در دست اجرا، سال آینده شاهد اوج‌گیری فراهم شدن زیرساخت ارائه خدمات در حوزه‌های تلفن همراه و اینترنت خواهیم بود.

وی تاکید کرد: با توجه به رشد شرکت‌هایCOM . و همچنین تحولات تکنولوژیک در سطح دنیا و همچنین داخل کشور، به‌نظر می‌رسد نظام صنفی باید خود را برای این موضوع آماده و تجهیز کند.

در پایان مجمع عمومی سازمان نصر کشور و شمارش آرا در نهایت ناصرعلی سعادت با ۲۱۶ رای،‌حمیدرضا قمی با ۲۰۳ رای، ‌آزاد معروفی با ۱۹۷ رای، اطرج با ۱۹۶ رای، نجفی با ۱۹۰ رای،‌ بخشی‌نژاد با ۱۸۸ رای، سلوکی با ۱۸۷ رای، ‌اعتما با ۱۸۵رای ، صدیقی با ۱۸۳ رای و آریا شکوه با ۱۸۲ رای ۱۰ نفر منتخب در گروه شرکت‌ها بودند. با توجه به این آمار نیز ناصرعلی سعادت به‌عنوان رئیس شورای مرکزی دور چهارم سازمان نصر کشور انتخاب شد. اما در شاخه‌ فروشگاه‌ها رمدانی با ۱۸۲ رای، ‌نصیرزاد ۱۷۹ رای، حسن‌آبادی ۱۷۶ رای و ‌راشدی ۱۷۰ رای توانستند بیشترین آرا را از صنف رایانه کشور به دست بیاورند همچنین فکوری با ۱۸۴ رای، عباسی با ۱۸۱ رای و یعقوبی با ۱۷۸ رای به‌عنوان افراد برتر در شاخه مشاوران انتخاب شدند. اما بازرس دور جدید اعضای هیات‌مدیره سازمان نصر کشور نیز آذین با ۱۸۸ رای است. در این جلسه روزنامه «دنیای اقتصاد» نیز به‌عنوان روزنامه رسمی سازمان نظام صنفی کشور انتخاب شد.