ایسنا: وزیر ارتباطات گفت: اخیرا اپراتورهای ایرانسل و همراه اول به‌دلیل کاهش تعرفه، ۲۵ درصد کاهش درآمد داشته‏اند. محمود واعظی در نشست مطبوعاتی با رسانه‏های خراسان رضوی همچنین گفت: اعتقاد ما این است که شبکه‏هایی که از نظر محتوایی دارای فرهنگ و ارتباط مناسبی هستند باید باز و در اختیار شهروندان قرار داده شوند.

وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نظر دارد تا با مسدودسازی ۱۰ تا ۱۵ درصدی شبکه‏های غیراخلاقی و مجرمانه فیلترینگ هوشمند را در این شبکه‏ها اعمال کند.

واعظی همچنین گفت: ارائه سرویس‏های مخابراتی توسط اپراتورها بدون نصب BTS اپراتور ممکن نیست و از سوی دیگر شاهد نارضایتی مردم از مضرات بی تی اس‏ها هستیم این درحالی است که نصب بی تی اس هیچ گونه زیانی برای انسان ندارد.

وی تصریح کرد: سازمان تنظیم مقررات همواره با دقت در تمامی بی‏تی‏اس‏ها به‌صورت دوره‏‎ای و مرتب نظارت ویژه دارند و بر اساس ارائه گزارش‌های نصب بی‏تی‏اس‏ها نه‌تنها زیانی برای بدن انسان ندارد بلکه مضرات امواج آنها به مراتب کمتر از مضرات امواج رادیو و تلویزیون است. وزیر ارتباطات درخصوص تعرفه‏های تلفن ثابت و تلفن همراه با بیان اینکه قاعدتا در هفت تا هشت ماه گذشته نباید هیچ گونه افزایش قیمتی در این دو زمینه شاهد باشیم، تصریح کرد: اپراتورها نمی‏توانند بدون فرمان سازمان تنظیم مقررات نسبت به افزایش تعرفه‏ها اقدام کنند و این سازمان نیز هرگونه افزایش هزینه‏ای را در ماه‏های گذشته ممنوع اعلام کرده است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اکنون نسل سوم و چهارم موبایل روی گوشی‏های تلفن همراه ایران فعال شده است به‌صورت آزاد و بسته‏ای فعال شده است، گفت: در برخی مواقع افراد بدون اطلاع خود اینترنت آزاد را فعال می‏کنند و این باعث افزایش هزینه‏های قبوض موبایل آنان می‏شود، در صورتی که در دو سه ماه گذشته هزینه هر کیلو بایت از پنج ریال به نیم ریال کاهش یافته است.

واعظی: درآمد اپراتورها ۲۵ درصد کاهش یافته است