معرفی پرچمدار جدید ژیائومی تا یک ماه آینده

فارنت: مدیرعامل ژیائومی «لی جون» از معرفی پرچمدار جدید این شرکت در نمایشگاه CES ۲۰۱۵ این ماه خبر داد و همچنین جهش بزرگی را در ارزش این شرکت چینی اعلام کرد. ژیائومی از طریق رسانه‏های اجتماعی و خطاب به انجمن‏های اندرویدی، به مباهات بر اوضاع مالی و گجت‏های رده‏بالای شرکت خود پرداخت. طی گزارش منتشر شده در هفته گذشته، این شرکت چینی در گزارش مالی خود اظهار کرد که سرمایه این شرکت با افزایش ۱/۱ میلیارد دلاری روبه‌رو بوده و حالا ارزش این شرکت ۴۵ میلیارد دلار برآورد شده است. «لی جون» مدیرعامل ژیائومی

می‏گوید:

این افزایش سرمایه تاییدی بر عملکرد مثبت و عالی ما در ۴ سال اخیر است و آینده‏ای درخشان برای شرکت را در جهت گام‏های بعدی نوید می‏دهد.

آقای مدیر به‏منظور تشویق و ترغیب سرمایه‏گذاران، در سخنرانی خود افزوده است که ژیائومی تا ماه آینده از پرچمدار جدید خود رونمایی خواهد کرد.

اما این پرچمدار جدید قرار است کدام گجت باشد؟ چراکه لی جون از لفظ «گوشی هوشمند پرچمدار» استفاده نکرده و تنها به بیان «محصول پرچمدار» اکتفا کرده است. درهرحال فکر نمی‏کنیم محصول جدید ژیائومی بخواهد لپ‏تاپ، تلویزیون یا تهویه هوا باشد! ازآنجاکه گوشی‏های هوشمند ژیائومی با استقبال فوق‏العاده‏ای در بازار مواجه شدند بنابراین انتظار داریم که محصول جدید، گوشی تلفن باشد و سندی که بر این گمانه‏زنی قوت می‏بخشد، درز مشخصات دو محصول تازه‏وارد Mi۵ و Redmi Note۲ در نزدیکی کریسمس است. بنا بر شایعات منتشر شده، Mi۵ در نمایشگاه CES۲۰۱۵ رونمایی خواهد شد درحالی‌که Redmi Note۲ در اواخر ماه آینده عرضه خواهد شد. بنابراین این احتمال وجود دارد که منظور از محصول پرچمدار یک یا هر دو اینها

باشند.

حالا نوبت حدس و گمانه‏زنی درباره مشخصات این گجت‏ها است. Mi۴ که پرچمدار فعلی ژیائومی است ۶ ماه طول کشید تا وارد بازار شود. چراکه ژیائومی، سونی نیست که ارائه «دو محصول پرچمدار در یک سال» برایش عادی باشد. بنابراین انتظار نداریم Mi۵ به این زودی‏ها عرضه شود.

اما این انتظار را داریم که وقتی آقای لی‌جون از عبارت «محصول پرچمدار» استفاده می‏کند، با یک گجت فوق‏العاده و تمام‏عیار روبه‌رو باشیم. بااین‏حال اطمینان داریم که هر دو این محصولات با کیفیتی که از خود نشان می‏دهند، جامعه اندروید را غافلگیر کنند. براساس مشخصات لو رفته، مشخصات Mi۵ عبارت است از: چیپست اسنپ‏دراگون ۸۱۰، کیفیت نمایش تصویر QHD و بدنه جانبی فوق باریک.

این گجت با قیمت بسیار مناسب ۳۲۵ دلار در چین عرضه خواهد شد. همچنین Redmi Note۲ نیز یک فبلت ۵/۵ اینچی ۱۰۸۰p است با رم ۲ گیگابایت و چیپست اسنپ‏دراگون ۶۱۵ ساخت کوالکام یا چیپست مدیاتک MT۷۵۲. از آنجا که ژیائومی برای تحقق وعده‏اش به‏سرعت دست‏به‏کار شده است، بنابراین برای عرضه محصول جدید خیلی منتظر نخواهیم ماند.