تسنیم: عضو کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: با استدلال‏هایی که رگولاتوری در ارتباط با تعرفه ۵/۲ ریالی ارائه داد، انتظار می‏رفت این رقم درستی باشد اما اینکه مجددا عنوان کردند باید بررسی مجدد شود، نمی‏دانم موضوع از چه قرار است. سیداحمد معتمدی افزود: ممکن است در کار کارشناسی کمبودی وجود داشته که وزیر ارتباطات عنوان کرده‏اند در جلسه‌بعدی کمیسیون این نرخ مجددا بررسی می‏شود.

این عضو کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با بیان اینکه گمان می‏کنید به چه دلیل نرخ مصوب ۵/۲ ریال بار دیگر باید بررسی شود، عنوان کرد: بنده یک عضو هستم و باید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دلایلش را برای دفاع و همچنین اتفاقی که الان در ارتباط با بررسی مجدد مطرح شده است، بیاورد. وی در پاسخ به این سوال که گویا رایتل رقم ۵/۲ریال را برای دیتای آزاد موبایل پیشنهاد کرده است، آیا چنین موضوعی صحت دارد، گفت: رایتل هنوز شبکه گسترده‏ای ندارد و در مجموع ضرر می‏دهد؛ به عبارتی این شرکت هنوز به نقطه سر به سر نرسیده است.

او افزود: در مصوبه‏ای که تعرفه دیتای آزاد ۵/۲ ریال دیده شده، ما سقف تعرفه را لحاظ کرده‏ایم اما اپراتورها می‏توانند در جهت رقابت، نرخ پایین‏تری را اعمال کنند.

وی تعرفه‏گذاری ارتباطات در خارج از کشور را عکس ایران دانست و ابراز کرد: نرخ خدمات موبایل در آمریکا و اروپا ۱۰ برابر کشور ما است و از این جهت اصلا قابل قیاس نیست اما آنها در تعیین تعرفه، کف قیمت‏ها را مشخص می‏کنند تا اپراتوری اقدام به دامپینگ نکند.

معتمدی همچنین به کف این مصوبه برای دیتای آزاد موبایل نیز اشاره کرد و گفت: رقم ۱/۰ ریال به عنوان کف تعرفه دیتای آزاد دیده شده که بسیار کم است و بعید است اپراتوری روی این نرخ خدمات‏دهی کند که منجر به دامپینگ شود.

معتمدی: منظور رگولاتوری از بازبینی نرخ دیتای موبایل را درک نمی‏کنم