تقسیم کار شبکه ملی اطلاعات انجام شد

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه برای اجرای شبکه ملی اطلاعات تقسیم کار ملی صورت گرفته و به زودی برنامه پیشرفت منطقه‏ای را اعلام می‏کنیم، گفت: سرویس‏های این شبکه به تدریج و در هر منطقه‏ای که آماده شود به مردم ارائه خواهد شد. نصرالله جهانگرد درباره وضعیت شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: از نظر اجرایی مشارکت ملی و تقسیم کار در حوزه زیرساخت‏های شبکه ملی اطلاعات میان شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات و شرکت‏های اینترنتی با سازمان فناوری اطلاعات انجام شده و جداول تقسیم کار نیز در کمیته‏های هماهنگی ترسیم شده است.

وی افزود: از این رو امیدواریم به زودی برنامه پیشرفت منطقه‏ای این طرح و نقاطی را که آماده سرویس‏دهی هستند مطابق ضوابط مدنظر اعلام کنیم.

او خاطر نشان کرد: طراحی کلان شبکه ملی اطلاعات با ضوابطی که شورای عالی فضای مجازی ابلاغ کرده به انجام رسیده و در شورای معین مرکز ملی فضای مجازی طی چهار جلسه گزارش شده و مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه نکات مدنظر اعضای شورای معین مرکز ملی فضای مجازی در این برنامه ملی لحاظ شده است، افزود: همچنین این برنامه کلان را در کمیسیون‏های مختلف مجلس مانند کمیسیون صنایع و فرهنگ ارائه کرده و نظرات نمایندگان را نیز جویا شده‏ایم و بر این اساس آمادگی داریم این مدل کلان ملی را در شورای عالی فضای مجازی عرضه کنیم.